شناسهٔ خبر: 131567 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

هشدار سازمان هواشناسی به فعالان دریایی/خلیج فارس مواج می‌شود

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی از افزایش ارتفاع امواج در خلیج فارس خبر داد و بر اجتناب از غواصی و شنا و محدود کردن فعالیت‌های دریایی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، افزایش وزش باد گاهی شدید با سرعت ۲۸ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج در ساحل به میزان یک تا ۲ متر و در فراساحل به میزان ۲ تا ۳ متر از عصر چهارشنبه آغاز شده و تا عصر دوشنبه ادامه دارد.

نوع مخاطره این سامانه غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی اعلام شده است.

احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی،مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل در این شرایط جوی وجود دارد.

روز چهارشنبه نیمه غربی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر و روز پنج‌شنبه شرق خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر با افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج مواجه می‌شوند.

روزهای جمعه، شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه نیز شرق خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان درگیر این سامانه خواهند شد.

سازمان هواشناسی بر اجتناب از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی تاکید کرده است

اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.