شناسهٔ خبر: 131578 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اجرای آزمایشی استفاده از بازتابنده نور در پوشاک کودکان برای کاهش تصادفات در یزد

ع کارگروه آموزش و فرهنگ‌سازی ایمنی حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی بنا بر درخواست شورای فرهنگ عمومی کشور، موضوع علائم شبرنگ و بازتابنده نور در پوشاک کودک و نوجوان برای کاهش تصادفات جاده‌ای را مقرر کرد تا به صورت آزمایشی در استان یزد پیاده‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین جلسه کارگروه آموزش و فرهنگ‌سازی ایمنی حمل‌ونقل به ریاست سعید نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران و با حضور نمایندگان سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان اورژانس کشور، وزارت آموزش و پرورش، پلیس راهور ناجا، سازمان راهداری، هلال احمر، سازمان صدا و سیما وزارت بهداشت و... امروز سه‌شنبه ۲۲ فروردین ماه در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه در خصوص برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته ایمنی حمل‌ونقل و اقدامات و وظایف دستگاه‌ها به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

نفیسی ضمن تاکید بر لزوم فرهنگسازی در خصوص رانندگی ایمن و تحقق هدف افزایش ایمنی حمل‌ونقل، تنظیم برنامه یک ساله با موضوع ایمنی حمل‌ونقل و تعیین مسئولیت‌ها و وظایف هر دستگاه در این برنامه را مطرح کرد.

یکی از اقدامات در نظر گرفته شده که در این جلسه مطرح شد، نامگذاری هر یک روزهای هفته ایمنی حمل‌ونقل با تعیین یک شعار و تشکیل کمیته ایمنی حمل‌ونقل استان‌ها برای انجام اقدامات مد نظر بود.

انتشار بیش از ۱۰۰ پیام در صداوسیما به مناسبت هفته ایمنی حمل‌ونقل

انعکاس گسترده موضوع ایمنی حمل‌ونقل در رسانه‌ها از جمله انتشار بیش از ۱۰۰ پیام ایمنی در صدا و سیما یکی از مواردی است که برای روز ۷ اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در نظر گرفته شده است.

در ادامه این جلسه نمایندگان برخی استان‌ها برنامه‌ها و اقدامات در نظر گرفته شده برای روز هفتم اردیبهشت را ارائه کردند.

استفاده از ظرفیت رنگ پوشاک کودکان برای کاهش تصادفات جاده‌ای

در ادامه نشست بنا بر درخواست شورای فرهنگ عمومی کشور، موضوع اهمیت استفاده پوشاک کودک و نوجوان، واجد شرایط ایمنی فردی و مجهز به علائم شبرنگ و بازتابنده نور ارایه شد.

لزوم فرهنگسازی و مردمی سازی این نوع پوشش برای دیده شدن هرچه بهتر عابران و به ویژه دانش آموزان در عبور و مرور از جاده‌ها و حاشیه شهرها با توجه به تاثیری که در کاهش یا افزایش میزان تصادفات جاده‌ای دارد، در این نشست مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد طرح به صورت پایلوت در استان یزد پیاده‌سازی شود.