شناسهٔ خبر: 131605 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۱۴ کیلومتر روکش آسفالت در آزادراه ساوه-تهران

مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین بمنظور نگهداری و افزایش طول عمر رویه آسفالتی راه‌های استان مرکزی، عملیات اجرایی روکش آسفالت «میکروسرفیسینگ» در آزادراه ساوه-تهران کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع به کار پروژه روکش آسفالت در آزادراه ساوه - تهران خبر داد و افزود: برای جلوگیری از خرابی رویه آسفالتی آزادراه «ساوه - تهران» و افزایش طول عمر آسفالت این محور، عملیات اجرای یک لایه روکش حفاظتی میکروسرفیسینگ در ۱۴ کیلومتر از طول این مسیر در حوزه استحفاظی استان شروع شده است.

وی گفت: ۹ کیلومتر از این طرح در مسیر ساوه بسمت تهران و پنج کیلومتر در مسیر برگشت اجرا خواهد شد.

جهانی اعتبار لازم برای اجرای این طرح را ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اجرای روکش آسفالت میکروسرفیسینگ در آزادراه ساوه-تهران در سال گذشته نیز در سه کیلومتر از این محور به انجام رسیده بود.

به گفته وی علاوه بر اجرای سه کیلومتر روکش آسفالت، ۳۰ هزار متر نیز درزگیری ترک‌های سطحی برای جلوگیری از خرابی رویه آسفالت محور توسط پیمانکار مربوطه به انجام رسیده است.

جهانی میکروسرفیسینگ را یک روش برای حفاظت رویه های آسفالتی و اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از خرابی های موضعی عنوان کرد و افزود: اجرای روکش آسفالت میکروسرفیسینگ یک لایه ترمیمی و حفاظتی است بطوریکه توان باربری ندارد.

به گفته وی استفاده از شیوه میکروسرفیسینگ به منظور پر کردن شیارها، پر کردن ترک ها و اصلاح سطوح اکسید شده راه موجب ایجاد سطحی یکنواخت و افزایش عمر مفید راه می شود و این روش موجب آب بند شدن رویه راه شده و اصطکاک مناسبی را برای آن فراهم می کند و به دلیل استفاده از قیرهای امولسیونی مشکلات زیست محیطی ندارد.