شناسهٔ خبر: 131622 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده ای در هفته‌ای که گذشت؛

ترانزیت بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از ایران در سال ۱۴۰۱/جابه‌جایی بیش از ۶ میلیون ۵۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای

جاده هراز ترانزیت جاده ای بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از ایران در سال ۱۴۰۱ و اعزام گروه‌های راهداری به استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری از جمله اخبار مهم حوزه حمل‌ونقل در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

افزایش ترانزیت کالا از مسیر دریای خزر

وزیر راه و شهرسازی کشورمان و دستیار ویژه رییس جمهور روسیه در راس هیأت های دو کشور بر توسعه همکاری ها در بخش هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای و «حمل و نقل چند وجهی» و استفاده از ظرفیت ترانزیت کالا از مسیر دریایی خزر تأکید کردند.

جابه‌جایی بیش از ۶ میلیون ۵۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۲

بر اساس آمارهای اعلام شده از جابه‌جایی مسافر با شیوه‌های چهارگانه حمل‌ونقل در طرح نوروزی ۱۴۰۲ تا تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، تعداد ۶۵۹ هزار و ۴۱۲ سفر جاده‌ای انجام شده که طی آن ۶ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۶۳۷ مسافر جابه‌جا شده اند.

از این تعداد، سهم ناوگان عمومی اتوبوسرانی ۶۱.۹ درصد، مینی بوسرانی ۲۳.۱ درصد و سواری کرایه ۱۵ درصد بوده است.

سهم ۴۵ درصدی ناوگان سواری کرایه از جابه‌جایی‌های جاده‌ای نوروز

آمارها از سهم انواع ناوگان در تعداد سفرهای جاده‌ای حاکی از آن است که ناوگان اتوبوسی ۳۱.۳ درصد، سهم ناوگان مینی بوسی ۲۳.۱ درصد و ناوگان سواری کرایه  ۴۵.۶ درصد جابه‌جایی‌ها را بر عهده داشتند.

ترانزیت جاده ای بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از ایران در سال ۱۴۰۱

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سال گذشته بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای ترانزیتی توسط ناوگان ایرانی و خارجی حمل‌ونقل بین المللی جاده‌ای از قلمرو جمهوری اسلامی ایران عبور کرده است.

اعزام گروه‌های راهداری به استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری

مدیر کل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران گفت: در پی هشدار هواشناسی سطح قرمز سازمان هواشناسی کشور، گروه‌های راهداری از ستاد مرکزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری اعزام شدند.

افزایش ۴۲ درصدی تردد وسائط نقلیه سنگین باری از پایانه مرزی جلفا در سال۱۴۰۱

تردد وسائط نقلیه سنگین از پایانه مرزی جلفا در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل۴۲ درصد افزایش یافت.

بیش از ۶ هزار مسافر از مرز ریمدان تردد کردند

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری،بیش از ۶ هزار مسافر از مرز بین المللی ریمدان تردد کردند.

کاهش ۳۳ درصدی تصادفات نوروزی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: مجموعه اقدامات پیشگیرانه همکاران این اداره کل در طرح نوروزی امسال موجب شد که تعداد تصادفات فوتی با کاهش ۳۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۲۷ مورد به ۱۸ مورد کاهش یابد.

آماده باش تمامی نیروهای راهداری خوزستان در پی اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از آماده باش تمامی نیروهای راهداری استان در پی اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی خبر داد.

محور اصلی خرم آباد _ پلدختر مسدود شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان از مسدود شدن محور اصلی خرم آباد به پلدختر و همچنین انسداد چند محور فرعی در استان به دلیل پیش بینی وقوع خطرات احتمالی در بارش های اخیر خبر داد.