شناسهٔ خبر: 131653 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:

بانک‌های متخلف از قانون جهش تولید جریمه مالیاتی می‌شوند

عباسی شورای مسکن معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مقررشد برای آب و برق طرح نهضت ملی مسکن هزینه انشعابات به صورت یک سوم از صندوق ملی مسکن، یک سوم از محل مولدسازی اراضی متعلق به وزارت نیرو و یک سوم از منابع استان‌ها اقدام شود از صدور برگه تشخیص جریمه بانک‌هایی که عملکرد کافی نداشته‌اند، توسط سازمان امور مالیاتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی عباسی اصل امروز در برنامه زنده میز اقتصاد در شبکه خبر در تشریح برگزاری ششمین جلسه شورای مسکن با حضور رئیس جمهور، وزرا، مدیران عامل بانک ها و حضور وبیناری استاندران و اعضای شورای مسکن استان ها، بیان داشت: در حوزه تاسیسات آب و برق مقرر شد هزینه انشعابات به صورت یک سوم از صندوق ملی مسکن، یک سوم از محل مولدسازی اراضی متعلق به وزارت نیرو و یک سوم از منابع استان‌ها تامین شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: استانداران در استان‌ها رئیس شورای عالی مسکن در استان هستند و مبتنی بر عملکرد این استان‌ها رتبه‌بندی شدند، در جلسه شورای عالی مسکن، رئیس جمهور دستور داد جلسه آینده شورای عالی مسکن با حضور 10 استانی که رتبه‌های آخر را دارند و با حضور نماینده وزیر راه و شهرسازی، برگزار و مشکلات تاخیر در این پروژه‌ها بررسی و رفع شود.
عباسی گفت: بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه مکلف شدند پیگری ویژه‌ای برای تحقق قانون جهش تولید و تامین مسکن داشته باشند و رئیس‌جمهور بر این مسئله تاکید کرد.
وی افزود: رئیس جمهور دستور داد وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور از 10 استانی که رتبه‌های آخر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن دارند بازرسی و دلایل این موضوع را بررسی و رفع کنند.

عباسی گفت: در ششمین جلسه شورای مسکن شهرداری‌ها موظف شدند، مسئله صدور پروانه را به صورت جدی پیگری کنند و استانداران به صورت ویژه بر این موضوع تاکید کردند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور بر واگذاری اراضی روستاها به مردم در قالب ساخت مسکن معیشت‌محور تأکید کرد و مقرر شد در 27 نقطه از نوار ساحلی کشور شهرهای جدید مولد کشاورزی و صنعت ایجاد شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: چون بخش مسکن یک بخش پیشران در اقتصاد کشور است و ارتباط پسینی و پیشینی خوبی با اشتغال در کشور دارد، لذا تولید مسکن می‌تواند اشتغال گسترده‌ای در پهنه سرزمینی کشور ایجاد کند.