شناسهٔ خبر: 131684 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

​صدور مجوز ۱۲ تأسیسات ساحلی و دریایی در بنادر خوزستان در سال ۱۴۰۱

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: ۱۲ مجوز تأسیسات ساحلی و دریایی در بنادر خوزستان در سال ۱۴۰۱ صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقائی بیان داشت:  با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد مطابق با چشم انداز تعریف شده دولت سیزدهم، زیرساخت های لازم به منظور راه اندازی کسب و کارهای مختلف صنعت دریانوردی به ویژه در صنایع کشتی سازی خوزستان (در بنادر استان) ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب برای توسعه صنعت دریانوردی در بنادر امام خمینی (ره)، شادگان، آبادان، خرمشهر، چوئبده، اروندکنار و سجافی گفت: طول سواحل استان خوزستان یک هزار و ۱۸۶ کیلومتر است که ظرفیتی مطلوب برای ایجاد کسب و کارهای مرتبط با این صنعت است.

آقائی  ادامه داد: با هدف اعمال حاکمیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بر همه فعالیت‌ها در سواحل و به‌ منظور ساماندهی و مدیریت سواحل خوزستان همچنین عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و ایفای نقش مؤثر در ایجاد و گسترش فرصت‌های اشتغال پایدار، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۲ فقره مجوز موافقت اولیه احداث و بهره‌برداری از سازه‌های ساحلی و دریایی با کاربری‌های مختلف صادر شد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان؛ پس از بررسی و تایید کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل استان ۹ فقره مجوز در محدوده نظارتی بندر امام خمینی (ره) و سه فقره در محدوده نظارتی بنادر خرمشهر و آبادان توسط سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شده است.

گفتنی است، بر اساس بند ۲۲ ماده سه آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی، اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان موظف است نسبت به ساخت و ساز و یا بهره‌برداری تاسیسات و تجهیزات فاقد مجوز در محدوده سواحل استان از طریق مراجع ذیصلاح قانونی جلوگیری کند.