شناسهٔ خبر: 131735 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان اعلام کرد؛

اخذ کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی الزامی شد

اخذ کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی الزامی  شد مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان از الزام اخذ کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی در جاده‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده اظهار کرد: با توجه به الزام قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و ساماندهی حمل مواد معدنی و توافقات صورت‌گرفته میان وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، صمت و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اخذ کارت هوشمند برای حمل بار و مواد معدنی الزامی است.

عراقی زاده تصریح کرد: از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری حمل مواد معدنی از طریق جاده‌ها صرفاً توسط وسایل نقلیه و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز خواهد بود.

وی افزود: از پانزدهم اردیبهشت امسال هرگونه حمل و نقل مواد معدنی در جاده‌ها و شهرها برای خودرو و رانندگان فاقد کارت هوشمند ممنوع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: مسئولیت تصمیمات متخذه از قبیل جرائم احتمالی یا توقیف محموله در صورت تحویل بار به رانندگان و وسایل نقلیه حمل بار فاقد کارت هوشمند بر عهده معدن دارن خواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اینخصوص محموله حمل‌شده نیز از سوی اداره صمت استان به‌عنوان برداشت غیرمجاز تلقی می‌شود.

عراقی زاده خاطر نشان کرد؛ بیشترین صدمات وارده به رویه راهها و پل ها توسط ناوگان حامل محمولات معدنی است که اضافه تناژ بیشتر از حد استاندارد حمل می کننئ.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان در انتها با اشاره به این مطلب که سالانه بیش از ۳۶ میلیون تن کالا از مبادی استان کرمان توسط انواع کامیون، کامیونت و تریلر حمل می شود گفت؛ بخش عمده این تناژ مربوط به مواد مواد معدنی است که به سمت استان هرمزگان و بندر عباس حمل می شود.