شناسهٔ خبر: 131741 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان خبر داد؛

راه اندازی سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در جنوب سیستان و بلوچستان

سامانه ثبت تخلف رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سامانه ثبت تخلفات در محور «ایرانشهر_نیکشهر» نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایرانشهر)، علیرضا یارمحمدی از تداوم توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای شامل ارتقاء سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در شبکه راه‌های جنوب استان خبر داد.

وی ادامه داد: از مزایای این سامانه می توان به کارایی سیستم در عدم تقابل مردم و ناظرین (پلیس)، امکان گسترش پروژه، هزینه پایین کنترل و نظارت، استفاده بهینه از نیروی انسانی و … اشاره کرد.

یارمحمدی افزود: سامانه‌های حمل و نقل هوشمند جاده‌ای علاوه بر قابلیت های کنترلی و بازدارندگی دارای ویژگی های خدماتی برای کاربران جاده‌ای نیز می‌باشد که از طریق سامانه‌های مختلف ارتباطی ۱۴۱ در اختیار کاربران جاده‌ای و عموم مردم قرار می‌گیرد که یکی از مهم‌ترین خدمات آن پاسخگوی تلفنی ۲۴ ساعته توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها و دیگری استفاده از اپلیکیشن ۱۴۱ در نسخ مختلف سیستم عامل های تلفن همراه است که از طریق آن ضمن بررسی تصویری آنلاین آخرین وضعیت راه‌ها می‌توان از محل تمامی مراکز خدماتی بین راهی، پایگاه های امداد جاده‌ای، انسداد محورهای مواصلاتی کشور و بسیاری موارد دیگر نیز مطلع و بهره مند شد.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان یادآور شد: رانندگان خودروها می‌بایست با رعایت مقررات و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای را فراهم و سفر خوشی را برای خود و همراهان رقم بزنند.