شناسهٔ خبر: 131752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر اعلام کرد؛

اجرای روکش آسفالت ۲۰ کیلومتر از راه روستایی شهرستان کوثر

خط کشی البرز رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر گفت: ۲۰ کیلومتر از راههای روستایی شویر،الو و محور کورائیم در شهرستان کوثر روکش آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل ،جعفر بابائیان در بازدید از راههای روستایی این شهرستان گفت:در سال گذشته عملیات حمل ، پخش ، تسطیح و تراشه آسفالت در جاده روستایی ام آباد ، امیرآباد ، بنه خلخال رستم آباد و فیروزآباد بطول ۶ کیلومترتوسط راهداران انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت با استفاده از هزار و۸۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر لکه گیری شده افزود:در سال گذشته ۲۳۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان توسط راهداران خط کشی شده که از این میزان ۱۰۱ کیلومتر مربوط به راههای روستایی است.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان کوثراز تیغ زنی ، تسطیح و رگلاژ ۲۸۰کیلومتراز راه های شنی و خاکی این شهرستان در سال گذشته خبر داد وتصریح کرد:۲هزار و۷۸۰ کیلومتر از کانالهای طرفین راه نیز در محورهای مواصلاتی پاکسازی شده است.

بابائیان حفاظت وصیانت از حریم راه را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و اظهار کرد: با حضور گشت راهداری در محور ها تاکنون در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۴۷ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ ،ساخت وسازغیرمجاز قلع وقمع و ۳۶ عدد ازتابلوهای غیر مجاز  از سطح جاده های این شهرستان جمع آوری شده است.

وی در سال گذشته نگهداری ازسیستم روشنایی ۱۲ دستگاه از تونل ها را در ۷ نقطه توسط راهداران یادآور شدو خاطرنشان کرد:  در محور اردبیل – سرچم (داخل تونلهای دوازده گانه) بتعداد هزار و۶۴۵عدد بازتاب چشم گربه ای نصب شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر جمع آوری ۳۶عددازتابلوهای غیر مجاز در محورهای مواصلاتی، تعمیر ، نگهداری و توسعه ۳۲ عدد ازچراغهای چشمک زن و چراغهای پلیسی، انجام ۱۲۰هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری و سبک سازی ترانشه، پاکسازی ۳۲۰مترمکعب از شانه و حریم محور های مواصلاتی از زباله های ریخته شده ، تعمیر ، بازسازی و نصب هزار و۸۰۰ عددتابلو و علائم، شستشوی۱۶ هزار عدد از علائم راهداری در راههای مواصلاتی، تعمیر ، بازسازی و نصب هزار و۲۰۰ شاخه از گاردریل و تنقیه ،لایروبی و تنظیم بستر پل ها و آبروها به تعداد ۴۵دهانه به حجم ۴۸۰متر مکعب را از دیگر اقدامات مهم راهداران در سال گذشته برشمرد.

بابائیان ادامه داد: در مدت یاد شده  هزار و۳۰۰ کیلومتر ازحریم راهها در شهرستان کوثر تسطیح ، پاکسازی و آزادسازی شده است.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری از۵۲۰  کیلومتر راه ارتباطی را بر عهده داردگفت: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی ، ۲۱۵کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۱۵کیلومترنیز راه شوسه و خاکی است.