شناسهٔ خبر: 131779 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

۷ استان بیشترین بارش سامانه اخیر را دریافت کردند/ ۹ میلی متر به میانگین بارش کشور اضافه شد

باران تابستانی داده‌های مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی نشان می‌دهد که ۷ استان غربی کشور بیشترین بارش سامانه اخیر را دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعات مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی، بیشترین بارش استانی در روزهای ۲۳و ۲۴فروردین به ترتیب مربوط به لرستان با ۶۵.۹، کردستان ۵۹، کرمانشاه ۵۸.۶، ایلام ۵۳.۴،‌ آذربایجان غربی ۳۵.۴، خوزستان ۲۳.۶میلی متر و چهارمحال و بختیاری ۲۱.۹ میلی متر بوده است.

این در حالی است که بارش نقطه‌ای در برخی ایستگاه‌ها نظیر «زیفل» ایلام به ۱۹۱، «سیاه گاو» ایلام ۱۷۸.۲ «پاعلم» لرستان ۱۷۳، «مورموری» ایلام ۱۶۹، «سراب باغ» ایلام ۱۵۶، «کلم» ایلام ۱۵۵، «انجیره» ایلام ۱۴۴، «وارک» لرستان ۱۳۵و «آبدانان» به ایلام ۱۳۱.۶رسیده است.

اگرچه تمرکز فعالیت سامانه بارشی اخیر در مناطق غربی و بخش شمالی کشور بود اما اطلاعات پهنه‌ای بارش کشور نشان می‌دهد که این سامانه حدود ۹ میلی‌متر به میانگین بارش کشور افزوده است.

هم اکنون میانگین بارش کشور ۱۵۷میلی متر است که حدود ۲۰ میلی متر بیشتر از سال گذشته و ۳۳ میلی متر کمتر از شرایط در نرمال بلند مدت است.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، با وجود اینکه بارش‌های اخیر سبب جبران اسمی کم بارشی‌ها در برخی استان‌ها شده است اما لرستان و کرمانشاه با میانگین دریافت حدود ۶۶ و ۵۹ میلی متر در دو روز فعالیت سامانه، همچنان با کسری ۹ و ۸ میلی متر بارش نسبت به شرایط نرمال مواجه هستند.