شناسهٔ خبر: 131793 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع بیان کرد

رویکرد وزارت راه و شهرسازی؛ مردم‌پایه بودن و فناورانه شدن

اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر ارتقای سهم پژوهش در اقتصاد ملی برگزاری جشنواره پیمان برای پیشرفت را الگوی جامع هم‌اندیشی ملی در عرصه سیاستگذاری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی امروز ۲۶ فروردین در نخستین شورای پژوهش و فناوری  در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به انتخاب مناسب عنوان پیشران پیشرفت از سوی وزیر راه و شهرسازی برای مسئولیت‌های این وزارتخانه رسیدن به این عنوان را با تلاش و کوشش قابل تحقق دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با یادآوری اینکه خدمات ارایه شده از سوی وزارتخانه ۳۰ درصد سهم تولید ناخالص ملی را شامل می‌شود، بر ارتقای سهم پژوهش در اقتصاد ملی به عنوان یکی از مولفه‌های پیشرفت تاکید کرد.

اسلامیان توضیح داد: هم اینک سهم پژوهش در اقتصاد ملی یک دهم است که باید این سهم در افق ۱۴۰۴ ارتقا یابد.

وی رویکرد وزارت راه و شهرسازی را مردم‌پایه بودن و فناورانه شدن برشمرد و افزود: با دو رویکرد جدید، جشنواره پیمان برای پیشرفت به منظور بهره‌مندی از آرای مردم و پیشنهادهای خلاقانه برگزار می شود.

اسلامیان تصریح کرد: آیین‌نامه حمایت از تولید و دانش‌بنیان به تایید هیات وزیران رسیده و نقشه راه آینده وزارتخانه ست.

وی برگزاری این نشست و تداوم آن را نقطه عطفی برای موفقیت در این مسیر عنوان کرد.

اسلامیان گفت: جشنواره پیمان برای پیشرفت یکی از طرح هایی است که برای مردمی‌سازی اقتصاد و تداوم گفتگوی اجتماعی ترسیم شده و امید می‌رود که تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین الگوهای جامع هم‌اندیشی ملی و مشارکت مردم در عرصه سیاستگذاری، برنامه ریزی، اجرا و نظارت تبدیل شود.