شناسهٔ خبر: 131807 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد در بیشتر نقاط کشور

هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: علاوه بر سواحل شمالی در بخش هایی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و شمال کردستان بارش رخ می‌دهد در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال هرمزگان، خراسان جنوبی و مناطقی از نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان بارش‌های رگباری و وزش باد موقتی ادامه خواهد داشت.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو باخبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز یکشنبه بیست و هفتم فروردین و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌ها را در استان‌های گیلان و مازندران و بخش‌هایی از اردبیل را خواهیم داشت و این مناطق با کاهش دما هم مواجه خواهند شد.

رفیعی افزود: در ارتفاعات شمالی قزوین و بخش‌هایی از آذربایجان شرقی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در ارتفاعات کرمان و نیمه شمالی استان فارس نیز امروز این بارش‌ها را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: فردا علاوه بر سواحل شمالی در بخش هایی از آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و شمال کردستان بارش رخ می‌دهد در ارتفاعات جنوب کرمان، شمال هرمزگان، خراسان جنوبی و مناطقی از نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان  بارش‌های رگباری و وزش باد موقتی ادامه خواهد داشت.

به گفته رفیعی روز سه شنبه در دیگر نقاط کشور جو آرام خواهد بود و از امروز تا روز چهارشنبه در شرق، شمال شرق کشور و جنوب شرق کشور وزش باد شدید خواهد بود که سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد که در زابل شدت بیشتری دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد: آب‌های دریای خزر یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود که طی این مدت در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: تهران هم امروز آسمان  کمی ابری و گاهی وزش باد را خواهد داشت و بیشینه دما در تهران  به ۲۱ درجه بالای صفر  و کمینه دما به ۱۱ درجه بالای صفر خواهد رسید.

رفیعی خاطرنشان کرد: سردترین نقطه در کشور دیزین بالا با دمای ۵ درجه زیر صفر گزارش شد و سردترین مرکز استان، شهرکرد و اردبیل دمای  یک درجه زیر صفر و زنجان دمای صفر درجه را تجربه کردند.