شناسهٔ خبر: 131825 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

به‌زودی در صحن مجلس بررسی می‌شود؛

جزییات اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های حرم‌های مطهر کشور

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جزییات اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های حرم‌های مطهر کشور بزودی در صحن مجلس بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جزییات اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های حرم‌های مطهر کشور به‌زودی در صحن مجلس بررسی می‌شود.

 قادری افزود: کلیات اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های چهار حرم مطهر که در صحن مجلس به تصویب رسیده، جزئیات آن نیز در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که برای رسیدگی به جزییات آن در صحن مجلس در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: جزییات اصلاح این قانون برای اجرایی شدن باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و به تصویب نمایندگان برسد.

به گفته قادری در اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده پیرامون حرم های مطهر، توجه ویژه ای به کالبد اطراف حرم ها شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس این اصلاحیه ۴ صندوق سرمایه گذاری حرم های مطهر در شهرهای مشهد، شیراز، قم و شهرری ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این صندوق‌ها با مشارکت دولت، شهرداری‌ها، حرم مطهر، اداره کل راه و شهرسازی ها و..... فعال خواهند شد.

قادری تصریح کرد: با راه اندازی این صندوق‌ها تحول و نوآفرینی در مجموعه بافت های پیرامون حرم‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی تکمیل کرد: هم اینک بافت‌های فرسوده اطراف حرم‌های مطهر شرایط مناسبی ندارند و وجود بافت کهنه و قدیمی، دسترسی های نامناسب، نبود سرزندگی، مؤلفه هایی نظیر درآمد، اشتغال و سکونت در این بافت‌ها را دچار تغییر و دگرگونی کرده است.

به گزارش روابط عمومی صندوق سرمایه گذاری طرح حرم‌های مطهر وزارت راه و شهرسازی وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری آهنگ نوسازی در اطراف حرم‌ها سرعت بگیرد.