شناسهٔ خبر: 131876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۱:

۴۶ میلیون تن کالا از خوزستان جابه‌جا شد

جابجایی کالا خراسان جنوبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در سال گذشته ۴۶ میلیون تن کالا از مبادی استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه قبل یک درصد رشد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ جابجایی ۴۶ میلیون تن کالا از مبادی استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یک درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه این میزان کالا توسط ۲ میلیون و ۳۷۵ هزار سفر جابجا شده است، افزود: عمده کالاهای جابجا شده از مبادی استان گندم انسانی، شکر، ذرت دامی، کنجاله، انواع بنزین، گازوییل، کود اوره و علوفه بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در سال گذشته جابجایی ۱۳ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۶۲۲ تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) نیز ثبت شد که با توجه به مشکلات پیش آمده درخصوص عدم پرداخت به موقع کرایه از سوی صاحبان کالا، با کاهش ۲۰ درصدی جابجایی این محصولات از بندر امام خمینی(ره) مواجه بودیم.

جولانژاد یادآور شد: عمده محصولات جابجا شده ازمبداء بندر امام خمینی (ره) گندم انسانی، شکر، ذرت دامی، کنجاله، کود اوره، دانه چین بودند که توسط ۵۶۸ هزار و ۲۴۸ سفر به سراسر نقاط کشور جابجا شدند.