شناسهٔ خبر: 131911 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

موافقت با الحاق ۶۰ هکتار اراضی در برازجان استان بوشهر

افتتاح طرح نهضت ملی بوشهر در نخستین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری در سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی با الحاق ۶۰ هکتار اراضی در برازجان استان بوشهر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بوشهر نخستین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بررسی پنج دستور و تصویب آنها برگزار شد.

موضوع نظام مدیریت اجرایی، پایش و بهنگام سازی آیین‌نامه طراحی معابر شهری پیرو بند ۴ مصوبه مورخ ۲۲ آذر ۱۳۹۹ شورای‌عالی در نخستین نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری بررسی و با آن موافقت شد که این موضوع با توجه به تدوین آیین‌نامه ۱۲ جلدی طراحی راه‌های شهری ایران در سال ۱۳۹۹ مورد بازنگری و تصویب قرار گرفت.

شورای‌عالی در این جلسه، تشکیل کمیته تخصصی را به تصویب رساند که این کمیته مسئولیت پایش، به‌هنگام‌سازی و رفع ابهامات از این آیین‌نامه را برعهده دارد.

بر اساس تاکید شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، این کمیته به منظور تسهیل در اجرایی شدن هرچه سریع‌تر این آیین‌نامه مورد تصویب قرار گرفت.

یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، موضوع الحاق ۶۰ هکتار اراضی به شهرستان برازجان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بود که مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به نظر کمیته فنی و تایید بیشتر اعضای صاحب رای در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با این بند از موضوعات شورا نیز موافقت شد و این بند به تصویب اکثریت رسید.