شناسهٔ خبر: 131919 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک سال گذشته انجام شد؛

تهیه و نصب نزدیک به ۴۷ هزار تابلو و علائم ایمنی در راه های جنوب سیستان و بلوچستان

انجام 120 کیلومتر خط کشی در راه های جهرم بارس رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از تهیه و نصب ۴۶ هزار و ۸۰۲ عدد تابلو اخطاری،انتظامی،مسیرنما و ... در راه های جنوب استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، عبدالرحمن نارویی گفت: در سال گذشته ۴۶هزار و ۸۰۲ عدد تابلو اخطاری،انتظامی ،مسیرنما و ... در راستای افزایش ضریب ایمنی راه ها و کاهش تصادفات جاده ای در راه های جنوب استان نصب شده است.

وی با اشاره به تعویض بیش از ۲۵ هزار صفحه تابلو و علائم ایمنی طی سال گذشته افزود: تابلوها و علائم ایمنی با اعلام دستورات انتظامی، پیش‌آگاهی و هدایت مسیر به رانندگان، نقش بسزایی در ارتقای ایمنی جاده‌های ارتباطی در سطح محورهای مواصلاتی جنوب استان تاثیر دارد.

نارویی تصریح کرد: همچنین طی سال گذشته(۱۴۰۱) نزدیک به ۴ هزار متر مربع تابلو اطلاعاتی در محورهای جنوب استان نصب شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت به منظور آگاهی دادن و مسیرنمایی صحیح به رانندگان و در نتیجه افزایش نظم و ایمنی در حرکت وسایل نقلیه، بیش از ۴هزار و ۷۰۰ کیلومتر از محورهای جنوب استان خط کشی شده است.

رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان یادآور شد: در راستای افزایش ایمنی محورهای جنوب استان عملیات هایی نظیر احداث، تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی محورها، شانه سازی، اصلاح شیب شیروانی،آرام سازی جریان ترافیک با نصب سرعتکاه و همچنین اجرای شیار لرزاننده نیز در سال گذشته انجام شده است.