شناسهٔ خبر: 131932 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای بیش از ۶ هزار کیلومتر خط کشی در محورهای خوزستان

اجرای خط کشی محور خرم آباد_بروجرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در سال گذشته بیش از ۶ هزار کیلومتر خط کشی در طول محورهای استان به اجرا رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان ، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: علی رغم افزایش هزینه های اجرای عملیات های خط کشی، سال گذشته با رشد ۲۷۴ برابری نسبت به سال ۱۴۰۰، اجرای ۶ هزار و ۴۷۵ کیلومتر خط کشی با اعتباری بالغ بر۷۷۷ میلیارد ریال در طول محورهای استان انجام شد.

وی افزود: : علاوه بر این در مدت یاد شده ، ۱۰ کیلومتر اجرای نیوجرسی ، ۶،۲۵ کیلومتر احداث روشنایی ، نصب ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ عدد بازتاب ایمنی ، نصب ۳۱ هزار و ۴۰۰ تابلو علائم ، ایجاد ۳۱۰ کیلومتر شیار لرزاننده و نصب ۱۲۹۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی با اعتبار ۱۴۴۹ میلیارد ریال در استان خوزستان انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ میزان راه روستایی احداث شده به طول ۱۷۰ کیلومتر رسید که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ساخت ۸۸ کیلومتر راه روستایی افزایش بیش از ۹۳ درصدی را به همراه داشته است.

جولانژاد اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان موفق به انجام عملیات بهسازی و روکش آسفالت ۳۹۳ کیلومتر از محورهای شریانی و اصلی و بهسازی و روکش آسفالت ۱۴۰ کیلومتر از محورهای فرعی و روستایی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰۰  میلیارد ریال در استان شد.