شناسهٔ خبر: 131974 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان خبر داد؛

آمادگی کامل فرودگاه گرگان برای پروازهای حج

علی متانت مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از آمادگی کامل فرودگاه گرگان برای پروازهای حج خبر داد و گفت: اقدامات لازم از جمله بهسازی، نوسازی و تجهیز قسمت‌های مختلف جهت استقبال از حجاج در فرودگاه گرگان انجام شده است.

علی متانت مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: فرودگاه گرگان در صدد است در ایام حج به نحو مطلوب به زائران خانه خدا خدمت‌رسانی کند.

متانت با اشاره به شروع پروازها که از ۲۶ خرداد سال‌جاری آغاز می‌شود، گفت: در راستای آمادگی فرودگاه و فراهم کردن امکانات و بستر مناسب برای مسافران، بهسازی کامل ترمینال حجاج شامل خرید و نصب چیلرها و دستگاه‌های سرمایشی جدید به ظرفیت ۲۴۰ تن انجام شده است.

وی ادامه داد: خرید و نصب دستگاه هواساز به ظرفیت ۲۵۰۰۰ CFM و کانال‌های تهویه و تأمین کننده هوای مطبوع داخل سالن و اجرای کانال ها و لوله های رفت و برگشت سیستم‌های سرمایشی نیز صورت گرفته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان افزود: علاوه بر موارد مذکور، خرید و نصب تسمه نقاله و کانترهای جدید برای پروازهای حجاج انجام شده است.

وی بهسازی کامل سرویس‌های بهداشتی سالن ترمینال خارجی فرودگاه و افزایش گیت های بازرسی را از دیگر اقدامات انجام شده بر شمرد و تشریح کرد: فضای ترانزیت پروازهای حجاج گسترش یافته است و پارکینگ نیز بهسازی شده است.

متانت خاطرنشان کرد:  افزایش فضای نمازخانه و بازسازی و تجهیز این مکان نیز در جهت ارائه خدمات به زائرین به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به آمار پروازی تصریح کرد:  ۳ هزار و ۲۲۰ زائر در قالب ۲۲ کاروان از استان گلستان به جده اعزام خواهند شد و تاریخ اعزام آنان نیز از ۲۶خرداد لغایت ۱ تیرماه است که بازگشت حجاج ۲۸تیر و پایان آن ۲ مرداد خواهد بود.

به گفته  مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در حال حاضر از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان علاوه بر پروازهای حج، به مقاصد تهران، کیش، مشهد، زاهدان، زابل، عسلویه، و آکتائو قزاقستان پرواز انجام می‌شود.