شناسهٔ خبر: 131980 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد :

بیشترین خسارت به جاده های پیرامونی و مورد استفاده معادن وارد می شود

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: طبق بررسی های بعمل آمده بیشترین خسارت ناشی از اضافه تناژ به جاده های پیرامونی و مورد استفاده معادن استان نظیر جاده های لاور -دشت پلنگ، کمربندی خورموج و دوراهک-دیر وارد آمده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر)، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: طبق بررسی های بعمل آمده بیشترین خسارت ناشی از اضافه تناژ به جاده های پیرامونی و مورد استفاده معادن استان نظیر جاده های لاور -دشت پلنگ، کمربندی خورموج و دوراهک-دیر وارد آمده است.

بابک کاوه ئیان افزود: طبق قانون بودجه، معادن بایستی برای نگهداری و بهسازی محورهای جاده ای ، با اولویت مسیرهای مورد استفاده معادن ، سهم خود را اختصاص دهند و در بهسازی جاده ها مشارکت کنند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: اضافه تناژ وسایل نقلیه مهمترین عامل کاهش عمر مفید راه ها و افزایش خسارت به ابنیه فنی و تاسیسات مسیر می باشد که هزینه های مربوط به نگهداری از راه ها را بشدت افزایش می دهند. ضمن اینکه با کاهش کیفیت رویه جاده، احتمال تصادفات هم بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۳۹۶ فقره تخلف اضافه تناژ توسط گشت های پلیس راه و کنترل و نظارت جاده ای اداره کل راهداری شناسایی و اعمال قانون گردیده که در مقایسه با سال قبل تر افزایش ۲۶ درصدی داشته است.

 بابک کاوه ئیان تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱۱۵ تن بار بیش از ظرفیت مجاز وسایل نقلیه شناسایی و اعمال قانون شده است.

وی افزود: در سال گذشته بیشترین مبادی حمل بارهای دارای اضافه تناژ نزدیک به شهرهای عسلویه، کنگان، دیر، خورموج ،دالکی و برازجان بوده است.

کاوه ئیان خاطرنشان کرد: با توجه به سهم زیاد ناوگان حامل مصالح ساختمانی در ترددهای روزانه استان، صاحبان معادن باید نسبت به کنترل متصدیان در رعایت بارگیری مجاز در مبادی حمل جدیت بیشتری داشته باشند.