شناسهٔ خبر: 131983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان در ستاد استانی اربعین حسینی تاکید کرد؛

پروژه‌های بهسازی و تعریض محورهای اربعین فعال و در حال انجام است

ستاد اربعین مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به اهمیت آماده سازی محور اربعین (طریق الحسین) گفت: مجری مستقلی برای این پروژه مشخص شده و مکلف است اقدامات لازم را طبق زمانبندی پیش ببرد که در صورت افزایش کمک‌های اعتباری پروژه‌های مربوطه تا پیش از اربعین به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، محمدحسین پناهی‌فر در نشست ستاد استانی اربعین حسینی به ریاست استاندار خوزستان ضمن تشریح روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی راهسازی در مسیرهای منتهی به ۲ مرز چذابه و شلمچه به منظور تسهیل تردد زائران، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جهت تسریع و تکمیل این پروژه‌ها ارایه داد.

وی تعداد پروژه‌های فعال راهسازی در مسیرهای منتهی به مرز چذابه را ۹ پروژه برشمرد و گفت: این پروژه‌ها شامل جاده کوت سیدنعیم، پل سوسنگرد، پل سابله، بهسازی مسیر سوسنگرد به پل سابله، تعریض و بهسازی کمربندی بستان در محدوده پل تا پل، احداث جاده جدید بستان ـ چذابه، جاده بازگشت مسیر چذابه، جاده بین پارکینگ‌های چذابه و جاده پشت موکب‌های چپ و راست می‌باشد.

پناهی‌فر ادامه داد: تکمیل پروژه‌‎های فعال در محور اهواز ـ چذابه نیازمند چهار هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار (بجز مابه‌تفاوت قیر) است.

وی بیان کرد: در محور اهواز - خرمشهر نیز یک پروژه فعال در حال انجام است که تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که مبلغ قرارداد این پروژه ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال است.

پناهی‌فر همچنین از دریافت ماده ۲۳ ملی برای محور عبدالخان - بستان و برونسپاری این پروژه پس از ابلاغ اعتبار خبر داد و گفت: ترمیم آسفالت و اصلاح نقاط حادثه این محور نیز تا پیش از اربعین توسط اداره کل راهداری انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعا برای تکمیل پروژه‌های راهسازی و پل سازی دو محور منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه نیاز به حداقل یازده هزار میلیارد ریال اعتبار می باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه تلاش می شود برای تسهیل در رفت و آمد زائران این پروژه ها در موعد مقرر به بهره برداری برسند، تصریح کرد: یکی از عوامل کندی برخی پروژه‌ها عدم تامین منابع مالی است که به یاری خداوند با تامین این منابع می‌توان شاهد بهره‌برداری به موقع آن‌ها باشیم.