شناسهٔ خبر: 131991 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل خبرداد:

افزایش ۳۲ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل در یک سال گذشته

افزایش 19 درصدی ترددهای ورودی و خروجی استان در طرح نوروزی ۱۴۰۲ رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل از افزایش ۳۲ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان در یک سال گذشته خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،امید نسیمی در بازدید از سامانه های هوشمند با بیان اینکه در مدت یاد شده ۱۵ میلیون و۹۲ هزار و۵۲۲ تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده گفت:نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۱ میلیون و ۳۹۵ هزار تردد به ثبت رسیده بود افزایش چشمگیری را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته  ۷ میلیون و۶۵۳ هزار و۱۷۵ تردد در مبادی ورودی و ۷ میلیون و۴۳۹ هزار و۳۴۷ تردد نیز در مبادی خروجی استان ثبت شده تصریح کرد:نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۲ درصدی را در هردو مبادی ورودی و خروجی شاهد هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل محورهای اردبیل-آستارا ویالعکس،اردبیل-نیر وبالعکس و اردبیل- مغان بالعکس را دارای محورهای پرتردد استان برشمرد و خاطرنشان کرد:در یک سال گذشته ۱۲ میلیون و۷۴۴ هزار و۶۷۶ تردد در محور اردبیل-آستارا و بالعکس،۱۱ میلیون و۹۰۲ هزار و۷۸۲ تردد در محور اردبیل-نیر وبالعکس وهمچنین ۸ میلیون و۷۲۰ هزار و۹۸۷ تردد نیز در محور اردبیل-مغان وبالعکس ثبت شده است.

نسیمی میانگین سرعت متوسط استان را ۷۳ کیلومتر عنوان کرد وافزود:انتظار داریم رانندگان برای حفظ جان خود وسایر مترددین علاوه بر رعایت سبقت و سرعت مطمئنه به علائم راهور در جاده نیز توجه کنند.

وی در مدت یاد شده ثبت ۸ میلیون و۶۷۴ هزار و۴۸۷ تردد سرعت غیرمجاز را در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد:این میزان ۶ درصد از کل تردد استان را شامل می شود.

رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل در یک سال گذشته از ثبت ۱ میلیون و ۱۹ هزار و۷۱۰ تردد تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد و بیان کرد:محورهای آستارا-اردبیل،اردبیل-سرچم و اسالم –خلخال جزوه محورهای پرتخلف سبقت غیرمجازاستان است.

نسیمی با اشاره به اینکه  ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط ،۵۴ سامانه ثبت تخلفات سرعت و۴۱ دوربین نظارت تصویری در محورهای استان اردبیل فعال هستندادامه داد: مردم قبل ازسفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی وترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل تماس بگیرند.