شناسهٔ خبر: 132006 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

صدور کارت هوشمند برای بیش از ۱۲ هزار راننده یزدی

رستگاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: ۱۲ هزار و ۸۲۷ راننده در سطح استان در سال گذشته کارت هوشمند دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، محمد رستگاری با اشاره به آمار کارت هوشمند صادر شده در سال گذشته در سطح استان، اظهار کرد: در سال گذشته برای ۱۲ هزار و ۸۲۷ راننده در سطح استان کارت هوشمند صادر شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی(سال ۱۴۰۱) برای ۹ هزار و ۱۰۴ ناوگان‌ مرتبط با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز کارت هوشمد ناوگان صادر شد.

رستگاری با اشاره به هدف صدور کارت هوشمند برای رانندگان و ناوگان‌های مرتبط با حوزه راهداری تصریح کرد: از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند می‌توان به تفکیک کردن و متمایز شدن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای اشاره کرد.

وی ادامه داد: کارت هوشمند به دلیل دارا بودن ضریب امنیتی بالا برای رانندگان ناوگان باری و مسافری به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با تاکید بر مزیت‌های کارت هوشمند رانندگان عنوان کرد: تشخیص رانندگان فعال ازغیرفعال، امکان شناسایی دقیق رانندگان، ایجاد گردش کار، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های کارت‌های هوشمند رانندگان است.

وی افزود: با توجه به الزامی بودن کارت هوشمند فعالیت رانندگان حرفه ای در بخش حمل و نقل جاده ای، دارا بودن کارت صحت و سلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ادامه داد: رانندگان ناوگان باری و مسافری استان می توانند برای دریافت کارت سلامت با در دست داشتن معرفی‌نامه از مراکز صدور کارت هوشمند به مراکز طب کار سلامت شغلی رانندگان مراجعه کنند.