شناسهٔ خبر: 132038 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی پروژه افزایش ظرفیت باراندازهای گراولی بندر امام خمینی(ره)

بارانداز بندر امام مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی پروژه تعمیرات اساسی باراندازهای گراولی و آسفالتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با هدف تقویت تجارت دریایی با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی پروژه تعمیرات اساسی باراندازهای گراولی و آسفالتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با هدف تقویت تجارت دریایی با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال خبر داد.

آقائی توضیح داد: انجام این پروژه از ابعاد فنی برخوردار است که استفاده از بتن الیافی با الیاف ماکروسنتیک و همچنین تثبیت بستر با استفاده از خاک و آهک را شامل می‌شود.

وی زمان اتمام این پروژه را اوایل سال ۱۴۰۳ عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری کامل از پروژه، ضمن افزایش ظرفیت باربری باراندازهای گراولی و آسفالته شاهد بهبود عملکرد و بهره‌وری کمی و کیفی فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کالا در این منطقه ویژه اقتصادی بندری خواهیم بود.

آقائی ادامه داد: این پروژه در استفاده حداکثری از فضای موجود در مجتمع بندری امام خمینی(ره) برای رونق تجارت خارجی کشور تأثیر مستقیمی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پشتیبانی از تجارت دریامحور از سیاست‌های دولت سیزدهم محسوب می‌شود که این امر در بندر امام خمینی(ره) با جدیت پیگیری می‌شود و پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری مهمی در دست اجرا و یا به بهره برداری رسیده است.