شناسهٔ خبر: 132100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۹۸۰ نفر در آزمون بدو خدمت رانندگان قزوین پذیرفته شدند

آزمون بدو خدمت رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:در سال گذشته ۹۸۰ نفر در آزمون بدو خدمت رانندگان پذیرفته شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، ابراهیم شنوافلاح گفت:در سال گذشته با برگزاری ۵ دوره آزمون بدو خدمت که توسط فنی و حرفه‌ای برگزار شد هزار و ۴۰۵ نفر شرکت کردند که در نهایت ۹۸۰ تن از آنان نمره قبولی را برای دریافت کارت هوشمند کسب کردند.

وی اضافه کرد: این آزمون‌ها در بخش‌های بار و مسافر و حمل مواد خطرناک توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شوند و قبولی در آنها از الزامات دریافت کارت هوشمند است.

شنوافلاح ادامه داد:موضوعات حقوقی و قوانین حمل و نقل، سلامت شغلی رانندگان، ایمنی حمل و نقل و مهارت های حرفه‌ای از جمله موضوعاتی است که متقاضیان با شرکت در این دوره ها و برگزاری آزمون با آنها آشنا می شوند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: داشتن کارت هوشمند از الزامات فعالیت رانندگان حرفه‌ای است و صدور بارنامه و صورت وضعیت برای رانندگان ناوگان  حمل و نقل کالا و مسافر در جاده‌ها منوط به دارا بودن کارت هوشمند است.

در حال حاضر ۱۶ هزار و ۴۲۷ راننده در استان قزوین کارت هوشمند دارند.