شناسهٔ خبر: 132126 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن استان:

همه دستگاه های اجرایی و اداری باید با تمام ظرفیت برای تسریع در اجرای مسکن اقدام کنند

جلسه شورای مسکن جلسه شورای مسکن استان آذربایجان شرقی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان و اعضای شورا در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهر سازی (آذربایجان شرقی)، امیر بخشی زاده مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان افزود: قانون جهش تولید مسکن مربوط به یک ارگان و اداره خاص نبوده، بلکه یک وظیفه همگانی است و همه دستگاه های اجرایی و اداری باید با تمام ظرفیت برای تسریع در اجرای این قانون اقدام کنند.

بخشی زاده در جلسه شورای مسکن استان خاطرنشان کرد: واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان  با سرعت بیشتری  در حال تکمیل شدن هستند.

وی با اظهار اینکه تعداد ۲۷۳۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن در خردادماه ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد افزود:. این واحدها شامل شهرستانهای مراغه، میانه، اهر، مرند، بستان آباد و شهر جدید سهند بوده و از پیشرفت خوبی برخوردارند.

مدیر کل راه و شهرسازی اظهار کرد: تعداد این واحد ها در شهرستانهای  اهر و مرند و مراغه و میانه ۴۵۰ واحد و در شهرستانهای مراغه و مرند در غالب ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) ۲۸۰ واحد و در شهر جدید سهند ۴۹۴ واحد افتتاح خواهند شد.

وی در پایان گفت: امید است با پیگیری هایی که توسط وزیر راه و شهرسازی بصورت مستمر انجام می شود تمامی پروژه های نهضت ملی مسکن در موعد مقرر تحویل متقاضیان  شود.

در ادامه این جلسه جبار علی زاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استفاده از فناوری‌های جدید ساخت مسکن و صنعتی‌سازی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: از هر روشی که برای اتمام پروژه ها که سریع‌تر و ارزان‌تر اقدام شود باید استفاده کنیم.

وی تامین زمین و منابع مالی را دو عامل مهم در پیشبرد پروژه‌های مسکن عنوان و خاطرنشان کرد: اگر همزمان این دو موضوع را پیش ببریم به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

زاکری با تاکید بر اینکه هیچ موضوعی نباید باعث تاخیر در اجرای پروژه‌های مسکن شود، گفت: نهضت ملی مسکن در این استان باید شتاب بیشتری به خود بگیرد.

 در ادامه این جلسه مهندس سعیدی سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید سهند گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند را ارائه و آمادگی خود را برای تحویل تعدادی از واحدها به متقاضیان تا اواخر خردادماه سال جاری به شرط واریزی به موقع آنان اعلام داشت.

وی افزود: شهر جدید سهند در رتبه‌بندی و ارزیابی عملکرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن جزو شهرهای پیشرو در کشور است.