شناسهٔ خبر: 132127 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با اتمام طرح نوروزی ۱۴۰۲ اعلام شد؛

خط کشی بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان

خط کشی رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در طرح نوروزی (۲۴اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری) هزار و ۲۶۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی جنوب استان خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، عبدالرحمن نارویی رئیس اداره ایمنی راه این اداره کل گفت: با هدف ایمن سازی راه های جنوب استان برای نوروز، بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی جنوب استان سیستان و بلوچستان خط کشی شده است.

وی به نصب ۸ هزار و ۱۳۰ عدد تابلو و علائم اخطاری و انتظامی در محورهای جنوب استان اشاره کرد و افزود: در این مدت ۸۵۰ مترمربع تابلوی اطلاعاتی ، ۱۶ هزار عدد چشم گربه ای، ۲هزار و ۲۵۰ مترمربع رنگ آمیزی نیوجرسی ، سرعتکاه و نقوش ترافیکی ، هزار و ۵۴۰ متر نیوجرسی در طول محورهای جنوب استان نصب شده است.

نارویی عنوان کرد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، درمقاطعی از محورهای جنوب استان اجرا می شود.

این مسئول ادامه داد: ایمن سازی ۸۰۰ عدد سرگاردریل ، موانع صلب و دماغه ها و نصب ناحیه انتقالی پل ها نیز در این مدت اجرا شده است.