شناسهٔ خبر: 132128 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

برقراری پروازهای فرودگاه سنندج پس از ۴ ماه/افزایش ۱۰۰ درصدی اعزام و پذیرش و نشست و برخاست بین‌المللی در فرودگاه مهرآباد

هواپیمای پاکستانی افزایش ۱۰۰ درصدی اعزام و پذیرش و نشست و برخاست بین‌المللی در فرودگاه مهرآباد، برقراری پروازهای فرودگاه سنندج پس از ۴ ماه، افزایش پروازهای زاهدان-تهران و آمادگی فرودگاه زاهدان برای پروازهای حج، برقراری پروازهای ایر عربیا (شارجه _ لار _ شارجه) پس از وقفه چند ساله و آغاز عملیات مرمت و بهسازی اساسی ترمینال حج فرودگاه تبریز از مهم‌ترین اخبار حوزه هوایی طی هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در حوزه حمل‌ونقل هوایی به شرح زیر است:

افزایش ۱۰۰ درصدی اعزام و پذیرش و نشست و برخاست بین‌المللی در فرودگاه مهرآباد

 با افزایش ۱۰۰ درصدی اعزام وپذیرش ونشست وبرخاست بین المللی در فرودگاه مهرآباد در سال ۱۴۰۱ اعزام وپذیرش بیش از  ۱۲ میلیون مسافر در فرودگاه مهرآباد ثبت شد که این آمار حاکی از افزایش ۱۳ درصدی مسافر نسبت به سال ۱۴۰۰ در فرودگاه مهرآباد است.

فرودگاه رامسر به جمع فرودگاه‌های دارای مرز هوایی کشور پیوست

مدیرکل فرودگاه های استان مازندران از صدور مجوز مرز هوایی برای فرودگاه شهدای رامسر خبر داد و به تصویب مرز هوایی برای این فرودگاه از سوی هیئت دولت اشاره کر

افزایش پروازهای زاهدان-تهران/ آمادگی فرودگاه زاهدان برای پروازهای حج

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان مجموعه اقدامات انجام شده در فرودگاه زاهدان طی سال ۱۴۰۱ را برشمرد و از افزایش پروازهای زاهدان-تهران و آمادگی فرودگاه زاهدان برای پروازهای حج خبر داد.

صنعت فرودگاهی از مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استقبال می‌کند

عضو هیئت مدیره و راهبر معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: به‌زودی سند فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها تهیه و ارائه خواهد شد و شرکت مصمم است از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی در امر توسعه صنعت فرودگاهی بهره‌مند شود.

آگهی استخدام منتشره با لوگوی شرکت فرودگاه‌ها جعلی است

به دنبال انتشار اطلاعیه استخدام با لوگوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و هواپیمایی جمهوری اسلامی، این شرکت اعلام کرد آگهی استخدام، جعلی و فاقد اعتبار است.

افزایش پروازهای زاهدان-تهران/ آمادگی فرودگاه زاهدان برای پروازهای حج

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان مجموعه اقدامات انجام شده در فرودگاه زاهدان طی سال ۱۴۰۱ را برشمرد و از افزایش پروازهای زاهدان-تهران و آمادگی فرودگاه زاهدان برای پروازهای حج خبر داد.

عملیات وارسی پروازی فرودگاه‌های کشور آغاز شد

نخستین عملیات وارسی پروازی دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه‌های کشور از ۲۲ فروردین با وارسی دستگاه‌های ILS/DME فرودگاه شیراز آغاز شد.

اولین سفر استانی برای هماهنگی برگزاری عملیات حج ۱۴۰۲

با حضور مدیر عملیات حج هما اولین سفر استانی جهت هماهنگی برگزاری عملیات بزرگ حج ۱۴۰۲ با استاندار زنجان صورت گرفت.

رژه هوایی در فرودگاه مهرآباد

امروز به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی رژه هوایی با شرکت بیش از ۴۰ هواپیما از چندین پایگاه هوایی کشور با محوریت فرودگاه مهرآباد انجام شد.

آغاز عملیات مرمت و بهسازی اساسی ترمینال حج فرودگاه تبریز

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی از آغاز عملیات مرمت و بهسازی اساسی ترمینال حج فرودگاه تبریز خبر داد و گفت: ترمینال حج فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در سه مرحله مورد بهسازی و مرمت  اساسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری روز ارتش را تبریک گفت

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری طی پیامی روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

آمادگی کامل فرودگاه گرگان برای پروازهای حج

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از آمادگی کامل فرودگاه گرگان برای پروازهای حج خبر داد و گفت: اقدامات لازم از جمله بهسازی، نوسازی و تجهیز قسمت‌های مختلف جهت استقبال از حجاج در فرودگاه گرگان انجام شده است.

تبریک رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ارتش

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) طی پیامی ۲۹ فروردین روز ارتش را تبریک گفت.

پروازهای فرودگاه سنندج پس از ۴ ماه برقرار شد

مدیرکل فرودگاه سنندج از برقراری پروازهای فرودگاه سنندج پس از ۴ ماه و با مساعدت رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

انجام به موقع و رعایت استانداردها در پروژه بهسازی پارکینگ ترمینال چهار فرودگاه مهرآباد

در جلسه کنترل پروژه بهسازی پارکینگ ترمینال چهار مهرآباد که با حضور راهبر عملیات فرودگاهی برگزار شد، بر انجام به موقع و رعایت استانداردها در پروژه بهسازی پارکینگ ترمینال چهار فرودگاه مهرآباد تأکید شد.

 تحویل زمین پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه داراب

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با هدف بازدید میدانی از فرودگاه شهدای داراب از بخش‌های مختلف این فرودگاه دیدن کرد و در جریان  تحویل زمین پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه داراب، روند اجرا و پیشرفت پروژه‌های بهسازی و توسعه‌ای قرار گرفت.