شناسهٔ خبر: 132138 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حمل بیش از ۵ میلیون تن کالا تحت صحابت بارنامه در لرستان

حمل بیش از ۵ میلیون تن کالا تحت صحابت بارنامه در لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: در سال گذشته مقدار ۵ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۹۵ تن کالا تحت صحابت بارنامه حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۳۸۹ هزار و ۸۱۳ فقره بارنامه جهت حمل کالاهای استان صادر گردیده است و  مقدار ۵ میلیون و  ۶۲۵ هزار و ۹۵ تن کالا  جابجا شده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۲ درصد کاهش داشته است.

وی به دلایل کاهش مقدار تناژ جابجا شده نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: کاهش‌ تولید محصولات ‌کشاورزی،‌ باغی‌ و صیفی‌، حمل‌عمده‌ بار کلینگر کارخانه‌ سیمان‌ دورود از طریق‌ ریل‌، حمل‌ بار بدون‌ بارنامه‌ و عدم‌نظارت‌ و برخورد قاطع‌ پلیس‌ راه‌ با رانندگان‌ خاطی‌ و بازدارنده‌ نبودن جرائم، افزایش‌ عوارض‌ از۴ به ۹ درصد، کم‌بودن‌ میزان‌ سهمیه‌ سوخت‌ ناوگان‌ ، تعطیلی‌ پتروشیمی‌ استان‌  در مقطعی از سال  ، عدم‌ فعالیت‌ معادن‌ سنگ‌ در روزهای‌ بارانی‌ و بارش‌ های‌ سنگین‌ برف‌ در بهمن‌ماه‌ سال ۱۴۰۱ در سراسر استان از مهمترین دلایل است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان با بیان این که در حال حاضر ۹۷ شرکت حمل و نقل کالا، ۳ دستگاه پایانه عمومی بار، ۳ سالن اعلام بار، جهت حمل محمولات استان آماده فعالیت هستند، افزود: در سال  گذشته بیش از هزارو ۸۰۷ اکیپ گشت کنترل دروازه ای جهت جلوگیری از فرار بار به محورهای استان اعزام شده اند.

شیروانی اضافه کرد: طی سال گذشته ۳ هزار و ۵۴۰ مورد پاسخگویی به مراجعه کنندگان جهت سوخت ناوگان باری و وانت بار (حضوری و تلفنی)، ۸۵۵ مکاتبه با پلیس راه در خصوص رانندگان متخلف بدون بارنامه و ۱۷۲ حل و فصل دعاوی رانندگان با شرکت های حمل ونقل کالا انجام شد.