شناسهٔ خبر: 132140 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

پیش‌بینی بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تردد در جاده‌های کشور در عید فطر/ارزیابی و اسکن۲۵۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور با تجهیزات لیزری و غیرمخرب

جاده چالوس ارزیابی و اسکن۲۵۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور با تجهیزات لیزری و غیرمخرب، پیش‌بینی بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تردد در جاده‌های کشور در عید فطر، تدوین برنامه جامع حفاظت از یوز ایرانی بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

پیش‌بینی بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تردد در جاده‌های کشور در عید فطر

پیش‌بینی سامانه‌های مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از متوسط تردد بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی کشور در تعطیلات عید سعید فطر حکایت دارد.

ارزیابی و اسکن۲۵۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور با تجهیزات لیزری و غیرمخرب

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: دفتر مهندسین مشاور شرکت طی سال گذشته موفق شد کار ارزیابی وضعیت روسازی و مطالعه بهسازی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از بزرگراه‌، راه اصلی و آزادراه‌های کشور را با استفاده از تجهیزات غیرمخرب(NDT) پیشرفته به پایان برساند.

برنامه جامع حفاظت از یوز ایرانی تدوین می‌شود

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به تدوین برنامه جامع بلند مدت حفاظت از یوز ایرانی در جاده میامی-سبزوار از نصب دوربین و کنترل سرعت و تابلوهای اطلاعاتی در کوتاه مدت خبر داد.

برنامه راهبردی-عملیاتی ۵ ساله ترانزیت تدوین می‌شود

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه راهبردی-عملیاتی پنج ساله منطبق بر برنامه پیشنهادی هفتم توسعه در خصوص تقویت و ارتقای روابط حمل‌ونقلی و ترانزیتی با کشورهای هدف منطقه‌ای و بازیگران مؤثر فرامنطقه‌ای در امر ترانزیت در حال تدوین است.

توجه به ابعاد اقتصادی در کنار تحلیل تقاضا در مکان‌یابی مراکز لجستیک

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی مراکز لجستیک را یکی از سیاست‌های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و بر سرعت بخشیدن به اقدامات و ایجاد زمینه مساعد برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تاکید کرد.

انجام مطالعات جانمایی مراکز لجستیک با طراحی، اجرا و پشتیبانی نرم‌افزار تحت وب GIS

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام انجام مطالعات جانمایی مراکز لجستیک با طراحی، اجرا و پشتیبانی نرم‌افزار تحت وب GIS از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع ریلی و پیگیری تامین و تکمیل تجهیزات تخصصی موردنیاز آزمایشگاه مرجع ریلی خبرداد.

پیشرفت فیزیکی ۸۵ تا ۱۰۰ درصدی ۶۳۱ پروژه حمل و نقلی از سفرهای استانی

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از تصویب و ابلاغ ۶۲۰ مصوبه طی ۳۱ سفر استانی خبر داد و گفت: این مصوبات ۶۳۱ پروژه در بخش حمل و نقل و ۱۶۹ پروژه در بخش مسکن و شهرسازی است و در مجموع ۱۴۵ پروژه پیشرفت فیزیکی ۸۵ تا ۱۰۰ درصدی دارد.

ثبت اطلاعات شناسنامه و آسیب ۲۷۵ هزار دستگاه پل در سامانه تحت وب مدیریت پل و ابنیه فنی کشور (BMS)

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ثبت اطلاعات شناسنامه فنی و بازرسی پل‌ها و ابنیه فنی کشور با مشارکت دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور در حال تکمیل است.

شروع عملیات پروژه احداث باند دوم محور ایوانکی – کیلان- آبسرد- دماوند بعد از عید فطر

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از شروع عملیات اجرایی پروژه مهم ساران-کیلان به طول ۵/۵ کیلومتر در محدوده استان تهران بعد از عید فطر خبر داد و گفت: در پایان هفته جاری پیمانکار مراحل تجهیز کارگاه را انجام خواهد داد.

رفع ۲۲ نقطه پرحادثه در محورهای خوزستان در یک سال

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در سال گذشته ۲۲ نقطه پرحادثه در طول محورهای استان رفع شد.

اجرای بیش از ۶ هزار کیلومتر خط کشی در محورهای خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در سال گذشته بیش از ۶ هزار کیلومتر خط کشی در طول محورهای استان به اجرا رسید.

ریزش برداری در بیش از ۲۰۰ نقطه از محورهای مواصلاتی خوزستان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ریزش برداری در محورهای مواصلاتی استان انجام شد و تردد برقرار است.

انجام ریزش برداری در ۱۴۱ مقطع از محورهای استان ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اینکه تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان باز و تردد خودرو در آنها جریان دارد، گفت: با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در ۱۴۱ مقطع از محورهای این استان انجام شد.