شناسهٔ خبر: 132145 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل‌ دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

صدور مجوز تاسیس، ساخت و بهره‌برداری از ۵ سازه دریایی در بنادر غرب هرمزگان/صدور مجوز ۱۲ تأسیسات ساحلی و دریایی در بنادر خوزستان

بندر چابهار بررسی آخرین وضعیت عملیاتی کریدور شمال جنوب در نشست کارگروه هند و آسیای مرکزی، پیشرفت ۷۷ درصدی ساخت مخازن فرآورده‌های نفتی سنگین در بندر شهید بهشتی چابهار، صدور مجوز تاسیس، ساخت و بهره‌برداری از ۵ سازه دریایی در بنادر غرب هرمزگان بخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بررسی آخرین وضعیت عملیاتی کریدور شمال جنوب در نشست کارگروه هند و آسیای مرکزی

نخستین نشست کارگروه هند و آسیای مرکزی با موضوع چابهار برگزار و آخرین وضعیت عملیاتی کریدور شمال جنوب و انتقال محموله‌های ترانزیتی، بررسی شد.

برنامه راهبردی-عملیاتی ۵ ساله ترانزیت تدوین می‌شود

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه راهبردی-عملیاتی پنج ساله منطبق بر برنامه پیشنهادی هفتم توسعه در خصوص تقویت و ارتقای روابط حمل‌ونقلی و ترانزیتی با کشورهای هدف منطقه‌ای و بازیگران مؤثر فرامنطقه‌ای در امر ترانزیت در حال تدوین است.

پیشرفت ۷۷ درصدی ساخت مخازن فرآورده‌های نفتی سنگین در بندر شهید بهشتی چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح ساخت مخازن نگهداری قیر و فرآورده‌های نفتی سنگین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سرمایه اولیه بیش‌ از ۹۳۰ میلیارد ریال و بصورت BOT(طراحی، اجرا و بهره برداری پروژه‌ها) با ۷۷ درصد پیشرفت در حال انجام است.

توسعه زیرساخت‌های مجتمع بندری نگین

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برنامه‌های شاخص این اداره را در سه بخش بندری و اقتصادی، فنی و مهندسی، برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع برای سال ۱۴۰۲ اعلام کرد که زیرساخت‌های مجتمع بندری نگین و بهره‌برداری از پروژه موج شکن بندر کنگان از جمله آن‌هاست.

صدور مجوز تاسیس، ساخت و بهره‌برداری از ۵ سازه دریایی در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: مجوز تاسیس، ساخت و بهره‌برداری پنج سازه دریایی در بنادر غرب استان صادر شد.

پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی پروژه افزایش ظرفیت باراندازهای گراولی بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی پروژه تعمیرات اساسی باراندازهای گراولی و آسفالتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با هدف تقویت تجارت دریایی با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال خبر داد.

پیشرفت ۵۵ درصدی ساختمان مرجع دریایی بندر ابوموسی

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کار احداث ساختمان مرجع دریایی بندر ابوموسی که از اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شده در حال حاضر ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه بازگشایی و تعریض خیابان شهید بایندر بندرانزلی

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: در راستای بازگشایی و تعریض خیابان شهید بایندر شهرستان بندرانزلی، ۷۰ درصد اراضی آن خریداری شده است.

تولید و مونتاژ خودروهای آتش نشانی با ۳۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: به منظور ارتقا و افزایش ایمنی بنادر در حوزه تامین ماشین‌های آتش‌نشانی، پروژه راه اندازی خط تولید این خودروها با مبلغ ۳۸ میلیارد تومان در بندر خرمشهر در حال فعالیت است.

​صدور مجوز ۱۲ تأسیسات ساحلی و دریایی در بنادر خوزستان در سال ۱۴۰۱

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: ۱۲ مجوز تأسیسات ساحلی و دریایی در بنادر خوزستان در سال ۱۴۰۱ صادر شد.

تردد بیش از ۲۰۶ هزار گردشگر دریایی در سیستان و بلوچستان در نوروز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام‌ کرد: در نوروز ۱۴۰۲ در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۲۰۶ هزار نفر از ظرفیت های گردشگری دریایی ایمن استفاده کردند.