شناسهٔ خبر: 132178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۰۳ متقاضی بهره مندی از قانون جوانی جمعیت در استان قزوین وجود دارد

احمدی قزوین معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی : ۳۰۳ متقاضی مشمول قانون مذکور در استان وجود دارد که ۲۱۷ نفر آنها در شهر قزوین و مهرگان هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، احمدی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین جزئیات طرح واگذاری زمین یا مسکن در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تشریح کرد.

وی پیرامون موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: طبق ماده ۴ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی به میزان حداکثر تا ۲۰۰ متر به خانواده های دارای فرزند سوم و بیشتر اختصاص دهد.

احمدی درباره نحوه واگذاری زمین ها افزود: این زمین ها به قیمت تمام شده منطقه ای در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد مشروط به اینکه ارزش ریالی قطعه بیشتر از یک میلیارد ریال نباشد و اگر ارزش قطعه بیش از هشت میلیارد ریال باشد به دو خانواده تعلق میگیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در همین راستا اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اقدام به ثبت نام و تشکیل پرونده به منظور بهره مندی شهروندان از قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۱ کرده است.

معاون املاک و حقوقی این اداره کل درباره تعداد متقاضیان بیان داشت: ۳۰۳ متقاضی در استان داشتیم که ۲۱۷ نفر آنها در شهر قزوین و مهرگان هستند.

وی افزود: در شهر آبیک ۱۵ متقاضی وجود داشت که ۴ قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ متر تامین شده و در شهر تاکستان ۱۱ نفر متقاضی بوده که ۵ قطعه زمین به مساحت ۱۷۰ متر تامین شده و در مرحله واگذاری است.

احمدی همچنین افزود: در شهر بوئین زهرا ۱۹ نفر متقاضی داشتیم که به همه آنها زمینی به مساحت ۱۶۰ متر اختصاص یافته است و در شهر شال ۳۱ متقاضی داشتیم که ۱۷ قطعه زمین به مساحت ۱۸۰ متر در مرحله تخصیص است.

احمدی در پایان افزود: در هریک از شهرهای اسفرورین، خرمدشت، آوج و آبگرم نیز یک متقاضی داشتیم که به هرکدام از آنها یک قطعه زمین ۲۰۰ متری تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در اقبالیه ۲۳ متقاضی وجود داشت که ۵ هزار متر زمی اختصاص یافته برای آنها تامین شده و در مرحله تغییر کاربری است و در شهرهای سگزآباد و شریفیه نیز ۳ متقاضی داشتیم که در حال تامین زمین هستیم.