شناسهٔ خبر: 132185 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل اعلام کرد:

خط کشی بیش از ۴۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل

خط کشی البرز رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل گفت:در یک سال گذشته بیش از ۴۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،بهرام خیاوی در بازدید از محور اردبیل-خلخال با بیان اینکه در مدت یاد شده ۳ هزار کیلومتر از افتادگی شانه راه توسط راهداران اصلاح و رفع شده گفت: ۲۷ مورد از رمپ های ورودی و خروجی نیز ایمن سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۵۰ کیلومتر از سیستم روشنایی موجود راه بطور مستمرتوسط راهداران نگهداری شده تصریح کرد:در سال گذشته۲۱۰ هزار و۶۰۰ کیلومتراز شیب شیروانی راهها اصلاح شده است.

 رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل اصلاح وبازسازی  هزار کیلومتر ازکانال های طرفین راه را یادآور شدو اظهار کرد:در سال گذشته ۲۸ هزار متر مکعب از راههای شنی و شانه راهها توسط راهداران پرتلاش این شهرستان شن ریزی شده است.

خیاوی در سال گذشته از تسطیح و رگلاز حدود۵ هزار و۹۰۰کیلومتر از حریم راههای این شهرستان خبرداد و خاطرنشان شد:در مدت یاد شده راهداران ۴۲ هزار متر مربع از  راههای آسفالته را درزگیری انجام داده اند.

وی با هدف آگاهی دهی به رانندگان جهت ملزم کردن آنها به رعایت قوانین و مقررات راهور به  تهیه و نصب بیش از هزار و۱۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در راههای شهرستان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد:در مدت یاد شده هزار و۳۰۰ عدد سرعتکاه آسفالتی،مجازی و پلاستیکی و همچنین بازتاب ایمنی در جاده های این شهرستان تهیه و نصب شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل ارتقای حفاظ انجام شده(نیوجرسی مفصلی) به طول ۱۱۴۰ متر، تعمیر هزار و۳۰۰ شاخه ازگاردریل های آسیب دیده،، نصب ۵۸۲ عدد استوانه ایمنی در دماغه های پربرخورد، شستشوی ۸۹ هزار عدد علائم به صورت مستمر، ایجاد روشنایی نقطه ای در ۱ محل، رنگ آمیزی پایه تابلو و علائم به تعداد ۱۰۰ عدد، تنقیه و لایروبی پل ها به تعداد ۲۰ دستگاه، اصلاح پیچها به حجم ۴۴۴۵۰ مترمکعب وانجام ۸ هزار متر مکعب  ریزش برداری را از دیگر اقدامات مهم راهداران در سال گذشته برشمرد.

خیاوی حفاظت و صیانت از حریم اهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و اظهار کرد: با حضور۴۸۸ مورد گشت حریم در محورها جهت جلوگیری از تجاوز به حریم  راه تاکنون ۸۱ مورد ازساخت وسازهای غیرمجاز شناسایی ،تخریب و قلع وقمع شده، ۱۱۴ مورداز  تابلو های تبلیغاتی غیرمجاز شناسایی وقلع وقمع شده،۱۶۲ مورد توقف کارواخطار به ساخت وساز ودرختکاری غیرمجازابلاغ و از ۳۰ مورد حفاری ودرختکاری غیرمجاز نیزجلوگیری شده است.