شناسهٔ خبر: 132188 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

بررسی بالغ بر ۳۰ هزار استعلام فرم (ج) شهروندان قمی در سال ۱۴۰۱

معاون املاک قم معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم از بررسی بالغ بر سی هزار استعلام فرم (ج) در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، ابراهیم قاضیان به تشریح نحوه بررسی وضعیت فرم (ج) در یک سال اخیر در این اداره کل پرداخت.

وی توضیح داد: فرم جیم ناظر بر حق شهروندی هر یک از خانواده ها است که به واسطه آن می توانند از مزایای دولتی شامل ثبت نام در طرح اقدام ملی، نهضت ملی مسکن و ...بهره مند گردند.

قاضیان توضیح داد: با شروع فرآیند ثبت نام طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در شهر های حوزه استحفاظی، فرم جیم متقاضیان برای بهرمند شدن از مزایای دولتی مزبور از سوی همکاران در حوزه املاک و حقوقی مورد بررسی و پالایش قرارگرفت.

وی در خصوص سازوکار این استعلام گفت: هر شخص برای دریافت تسهیلات دولتی اعم از زمین، مسکن و .... با موضوع استعلام فرم (ج) مواجه خواهد شد.

به گفته معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم استعلام فرم (ج) فقط در خصوص دریافت تسهیلات دولتی است که اگر متقاضی در گذشته از این مزایا استفاده کرده باشد در اصطلاح فرم جیم ایشان قرمز و در صورت عدم استفاده، فرم جیم سبز خواهد بود.

وی اظهار داشت: بر این اساس اداره کل راه و شهرسازی استان قم در سال ۱۴۰۱ افزون بر ۳۰ هزار مورد فرم (ج) متقاضیان ثبت نام کننده در طرح های اقدام ملی و نهضت ملی، اقشار ویژه، مسکن یکم و اقدام ملی را و.... بررسی نموده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان تصریح کرد: بررسی و ثبت فرم (ج) بخشی از خدماتی است که در حوزه معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در حال انجام است.