شناسهٔ خبر: 132208 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم رگبار باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها/ وزش باد شدید در مرکز، شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز

بارش‌های رگباری در نیمه شمالی استان اصفهان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد شدید در مرکز، شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز از تداوم رگبار باران و رعدو برقی در برخی استان‌ها خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در مناطقی از آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، کردستان و کرمانشاه، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. فردا در بیشتر مناطق کشور جو پایدار است و یکشنبه در مناطقی از اصفهان، یزد، خراسان‌شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز شرقی و دوشنبه برای آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، رگبار باران، گاهی رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی شده است. 

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: وضعیت بارش‌ها همراه با رگبار و رعدو برق، سه شنبه در شمال‌غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شرق کشور تداوم دارد. 

نقشینه افزود: با توجه به جریانات گرم و جنوبی در پنج روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از کرمان، فردا تا سه‌شنبه در مناطقی از یزد، دوشنبه و سه‌شنبه در سیستان و بلوچستان، و شمال فارس، رگبار، رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد. 

به گفته وی، سرعت وزش باد امروز و فردا در شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور افزایش خواهد یافت. یکشنبه و دوشنبه نیز افزایش سرعت وزش باد، شرق و شمال‌شرق کشور را دربرمی‌گیرد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک خواهد شد. 

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز در استان‌های ساحلی خزر، افزایش دما و وزش بادهای جنوبی پیش‌بینی شده است. از فردا نفوذ جریانات خنک شمالی دمای هوای در این مناطق کاهش خواهد داد. 

نقشینه گفت: برای تهران امروز افزایش وزش باد داریم و آسمان تهران نیمه ابری است و وزش باد شدید در اوایل شب احتمال وزش باد را در جنوب پایتخت افزایش می‌دهد. فردا هم آسمان تهران نیمه ابری تا ابری و گاهی همراه با وزش باد وخیزش گردوخاک  است.