شناسهٔ خبر: 13221 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

صرافی در مراسم نخستین جایزه ملی جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری:

رشد کمی بر توسعه کیفی در رشد شتابان شهری پیشی گرفته است/ دنبال ایران‌شهری هستیم که کیفیت با تمام ابعاد را برای زندگی شهروندان ایجاد کند

مظفر صرافی عضو هیئت داوری رویداد نخستین جایزه ملی جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری با بیان اینکه رشد کمی بر توسعه کیفی در رشد شتابان شهری پیشی گرفته است گفت: دنبال ایران‌شهری هستیم که کیفیت با تمام ابعاد را برای زندگی شهروندان ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مظفر صرافی امروز پنج‌شنبه ۲۳ مهرماه در رویداد نخستین جایزه ملی جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری گفت: در رشد شتابان شهری رشد کمی بر توسعه کیفی پیشی گرفته است .

وی افزود: با شرایطی مواجه هستیم که ساختمان سازی و سوداگری زمین در واقع به کالایی شدن فضای شهری برای زیست شهروندان منجر شده است تا آنجا که حتی گرایش‌هایی برای کشف راه‌هایی به وجود آمده است تا از این گذار کسب درآمد کند، درواقع به جای ادای وظایف حاکمیتی به کارهای تصدی‌گری و درآمدزایی می‌پردازد.

عضو هیئت داوری رویداد نخستین جایزه ملی جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری یادآور شد: خیلی مهم بود در بررسی‌هایی که انجام می‌دهیم مسئله کیفیت زندگی را برای شهروندان در نظر بگیریم. اینجا دچار یک دوگانگی بودیم که اگرچه باید یک داور راستین، شهروندانی باشند که ساکن و بهره‌بردار از این طرح ها هستند اما این مسئولیت به ما داده شد. امیدواریم بتوانیم نقش وکالتی را لااقل در اولین سالی که نخستین جایزه ملی جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری اعطا می‌شود ایفا کنیم.

وی افزود: تلاش زیادی شد که از یک جباریت فن سالارانه در قضاوت خودداری و مبانی تعامل مردم سالاری را برای قضاوت‌ها زمینه‌ساز شویم.

وی در پایان گفت : به دنبال ایرانشهری هستیم که کیفیت با تمام ابعاد را برای زندگی شهروندان ایجاد کند./

نظر شما