شناسهٔ خبر: 132222 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

امضای یادداشت تفاهم سه جانبه در مسکو برای افزایش ترانزیت در کریدور شمال-جنوب

مسکو دانش جعفری یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه بین صندوق توسعه حمل و نقل ایران، شورای هماهنگی حمل و نقل اوراسیایی و مرکز توسعه اقتصادی کشورهای مشترک المنافع (CIS) برای افزایش تجارت، ترانزیت و انبار کالا در مسیر کریدورهای بین المللی به ویژه کریدور شمال- جنوب در مسکو به امضا رسید.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یادداشت تفاهم همکاری سه جانبه به امضای داوود دانش جعفری رئیس صندوق توسعه حمل و نقل ایران، وادیم گانین مدیر مرکز توسعه اقتصادی کشورهای مشترک المنافع (CIS) و گنادی بوسونوف مدیرکل شورای حمل و نقل اوراسیایی رسید.

درمراسم امضای این تفاهم نامه همکاری که کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و دیمیتری زورف معاون وزیر حمل و نقل روسیه حضور داشتند طرفهای امضا کننده برای افزایش تجارت، ترانزیت و انبار کالا در مسیر کریدورهای بین المللی به ویژه کریدور شمال- جنوب توافق کردند.

طرفهای امضا کننده این تفاهم نامه همچنین بر تبادل اطلاعات، انجام پروژه های مشترک و تبادل هیاتهای تخصصی برای دستیابی به این اهداف تاکید کردند.

داوود دانش‌جعفری رئیس صندوق توسعه حمل و نقل ایران که به مسکو سفر کرده است، همچنین با زورف معاون وزیر حمل و نقل روسیه ملاقات و بر ادامه همکاری دو کشور در حوزه حمل و نقل تاکید کرد.
دانش جعفری با اعلام آمادگی صندوق توسعه حمل و نقل برای تامین منابع مالی پروژه‌های حمل و نقلی، خواستار مشارکت بخش خصوصی و بانکهای روسیه در اجرای پروژه‌های متعدد حمل و نقلی در ایران شد.

رئیس صندوق ملی توسعه حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران، توسعه زیرساختهای حمل و نقلی را پیش‌زمینه افزایش تجارت بین دو کشور خواند و ایران را دارای ظرفیتهای بزرگ در ترانزیت کالا بین روسیه و کشورهای عربی و هند خواند.
زورف معاون حمل و نقل روسیه نیز با اشاره به توافق دو کشور در احداث راه آهن رشت- آستارا، ابراز امیدواری کرد که اجرای پروژه تسریع شود.
معاون وزیر حمل و نقل روسیه ابراز امیدواری کرد که با توسعه زیرساختهای حمل و نقلی در پایانه ریلی سرخس، شاهد افزایش ترانزیت کالا از مقصد ایران باشیم.
رئیس صندوق توسعه حمل و نقل ایران با هدف شرکت در همایش کریدور شمال- جنوب و بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه حمل و نقل روسیه موسوم به ترانس راشا به مسکو سفر کرده بود. این نمایشگاه ۲۸ تا ۳۰ فروردین‌ماه با حضور نمایندگانی از ۲۲ کشور از جمله ایران برپا بود.