شناسهٔ خبر: 132257 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا

باران کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: فردا سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و شمال غرب، غرب، شرق و جنوب شرق، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح وضعیت آب و هوای امروز یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه گفت: امروز بارش‌ها را در برخی از استان‌ها از جمله کرمانشاه، کردستان، همدان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان شمالی، بخش‌های غربی خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان لرستان، ایلام، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی خواهیم داشت و در ساعت‌های بعدازظهر رگبار پراکنده وزش باد شدید موقت باران همراه با رعدوبرق و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

رفیعی افزود: فردا سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و شمال غرب، غرب، شرق و جنوب شرق، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی تکمیل کرد: سه شنبه علاوه بر این مناطق در جنوب غرب،

استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش رخ می‌دهد و به تناوب این بارش‌ها تا روز چهارشنبه ادامه پیدا می‌کند.

رفیعی خاطرنشان کرد: وزش باد شدید در نوار شرقی کشور و استان های که در دامنه جنوبی البرز واقع شده اند، پدیده غالب امروز پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: چهارشنبه نیز بارش‌ها در غرب و جنوب غرب قطع می‌شود و در مناطق مرکز، شرق، جنوب شرق و استان‌های ساحلی خزر و نقاطی از اردبیل، شمال آذربایجان شرقی بارش خواهیم داشت.

به گفته رفیعی برای امروز تهران وزش باد شدید انتظار می‌رود.

گفتنی‌است امروز بیشینه دمای تهران به ۱۴ درجه خواهد رسید و فردا به ۱۷ یا ۱۸ درجه بالای صفر می‌رسد.