شناسهٔ خبر: 132287 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت روز معمار؛

پیام تبریک مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به مناسبت روز معمار

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به مناسبت روز معمار پیام تبریکی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، در متن پیام تبریک سید محسن حمزه لو مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، آمده است: فرهنگ و هویت پر افتخار ایران اسلامی مدیون مهندسان توانمند، متخصص و خودباوری است که هنر را با علم و فرهنگ آمیخته‌اند و با نگرش عمیق به اعداد و کلمات، بینش جدیدی در هستی را خلق می‌کنند.

ی ادامه داده: نظم و یکپارچگی ساختارها را می‌توان در معماری و چیدمان عناصر مشاهده کرد به ویژه در فضای شهری که تناسب، زیبایی و چشم‌نوازی معماری نشان از روح زندگی در جامعه دارد.

در ادامه پیام آمده است: از دیرباز معماری ایرانی اسلامی، صلابت فرهنگ و تمدن این سرزمین را متجلی ساخته و امروز الگوپذیری از آن برای برون‌رفت از آشفتگی های شهری امری اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود.

وی تاکید کرده: بدون تردید جایگاه هنر و علم معماری در رشد و بالندگی فرهنگ و هنر جامعه برجسته است و حرفه‌ی معماری با آسایش و حقوق شهروندی عجین شده و این امر مسئولیت معماران را سنگین‌تر می‌کند.

در انتهای این پیام آمده است: از این رو، ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی معمار به جامعه معماران آذربایجان‌غربی و تقدیر از تلاشهای موثرشان در جاری ساختن روح زندگی در کالبد ساخت و سازها، انتظار می‌رود فعالان این عرصه با آسیب‌شناسی ساخت و سازهای شهری، راهکارهای کارآمدی در زمینه اصلاح سیما و منظر شهری ارائه کنند و زمینه امیدآفرینی و آبادانی ایران اسلامی را فراهم سازند.