شناسهٔ خبر: 132294 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد :

ارتقاء ایمنی بیش از دوهزارموتورسوار طی سال ۱۴۰۱

ارتقاء ایمنی بیش از دوهزارموتورسوار طی سال ۱۴۰۱ رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بوشهر گفت: در سال گذشته نسبت به ارتقاء ایمنی بیش از دوهزار موتورسوار اقدام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) بابک کاوه ئیان رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بوشهر گفت: در سال گذشته نسبت به ارتقاء ایمنی بیش از دوهزار موتورسوار اقدام شد.

وی اظهار کرد: این اداره کل در سال ۱۴۰۱ با اهداء ۷۵۰عدد کلاه ایمنی و نصب بیش از شش هزار قطعه برچسب شبرنگ بمنظور دیده شدن موتورسواران توسط سایر رانندگان در شب همراه با برگزاری کارگاه های آموزشی برای گروه هدف کارگران مراکز صنعتی واقع در حاشیه جاده ها نسبت به ارتقاء ایمنی بیش از دوهزار موتورسوار اقدام کرد.

کاوه ئیان افزود:  باتوجه به اینکه بسیاری از کارگران روزانه مسیر منزل تا محل کار و بالعکس را با موتورسیکلت طی می نمایند دارای پتانسیل بالای خطر تصادفات می باشند و بایستی ایمنی تردد آنان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به ایمن سازی فرهنگی  ۲۱مدرسه حاشیه راه در بوشهر طی سال گذشته، افزود: در بازه زمانی یاد شده ارتقاء ایمنی ۱۲۰۰ دانش آموز نیز با استفاده از وسایل کمک آموزشی انجام شد.

کاوه ئیان گفت: کودکان و دانش آموزان باتوجه به شرایط سنی و محدودیت ادراکی، آسیب پذیرترین کاربران جاده ای محسوب می‌شود که این اداره کل هرساله با برگزاری کارگاه های آموزشی در مدارس ،قوانین ایمنی عبور و مرور را بصورت تئوری و عملی به دانش آموزان آموزش می دهد.