شناسهٔ خبر: 132295 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

 مدیرکل فرودگاه‌های خراسان شمالی اعلام کرد؛

طویل‌ترین باند فرودگاه کشور و هندلینگ بی‌وقفه در فرودگاه بجنورد

فرودگاه بجنورد  مدیرکل فرودگاه‌های خراسان شمالی با اشاره به این‌که طولانی‌ترین باند فرودگاه کشور متعلق به فرودگاه بجنورد است، به اهم اقدامات سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: علاوه بر راه اندازی موتورخانه مرکزی فرودگاه بجنورد، هندلینگ به صورت بی‌وقفه در این فرودگاه انجام شده است و خدمت‌رسانی در سال جدید نیز تداوم می‌یابد.

محمدابراهیم قدمگاهی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اقدامات انجام‌شده در این فرودگاه گفت: در سال۱۴۰۱ موتورخانه مرکزی فرودگاه بجنورد راه اندازی شد، علاوه براین اقدامات بهسازی سایت اداری و پروژه‌های عمرانی به جد دنبال شد. 

قدمگاهی افزود: عملیات فلایت چک و ‌LOC/DNTA  نیز به اتمام رسید.از سوی دیگر احداث و تجهیز نمازخانه ترمینال مسافری فرودگاه بجنورد انجام شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این فرودگاه موفق به کسب رتبه نخست"جشنواره شهید رجایی" در سطح فرودگاه های کشور شد.

وی تصریح کرد:‌ با ترغیب شرکت هندلینگ به حضور در فرودگاه بجنورد و سپری کردن دوره‌های مختلف آموزشی شرکت ایران ایر، هندلینگ این فرودگاه بدون وقفه انجام شد.

به گفته قدمگاهی در سال ۱۴۰۲ در راستای افزایش امنیت، خودروی SM۴۶۰ آتش‌نشان به مجموعه اضافه شد، همچنین با تحکیم دیواره‌های حفاظتی فرودگاه و نصب دوربین های پیشرفته امنیت ارتقا یافت.

وی تشریح کرد: این فرودگاه در زمره فرودگاه‌های مرز هوایی است و طولانی‌ترین باند فرودگاه کشور متعلق به فرودگاه بجنورد است که ۴هزار و ۵۷۰ متر طول دارد و در سال ۱۴۰۱خودروی جاروب جهت رفع عناصر خارجی(FOD) تحویل شد.

نواقص چراغ‌های باند و چراغ‌های اپروچ فرودگاه نیز برطرف شد و برق‌رسانی مطمئن به سایت کمک ناوبری هوایی صورت گرفت.

گفتنی است این فرودگاه در فاصله ۳ کیلومتری از شهر بجنورد و به مساحت ۲۸۶ هکتار و در ارتفاع ۱۰۶۶ متری از سطح دریا قرار دارد.

فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمال‌شرق مرکز خراسان شمالی واقع است و این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می‌گرفت که در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.