شناسهٔ خبر: 132302 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی در جاده‌های بوشهر الزامی می‌شود

عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری حمل مواد معدنی از طریق جاده‌های استان صرفا توسط وسایل نقلیه و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری حمل مواد معدنی از طریق جاده‌های استان صرفا توسط وسایل نقلیه و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز خواهد بود.

عبدالکریم اخترشناس با اشاره به اینکه حمل اضافه تناژ تولیدات معدنی سالانه خسارت زیادی به جاده‌های استان وارد می‌کند، افزود: با توجه به الزام قانون بودجه سالجاری و ساماندهی حمل مواد معدنی، اخذ کارت هوشمند برای حمل بار و مواد معدنی از ۱۵ اردیبهشت الزامی است.

اخترشناس گفت: پس از تاریخ ذکرشده هرگونه حمل و جابجایی مواد معدنی در جاده‌ها و شهرها برای خودرو و رانندگان فاقد کارت هوشمند ممنوع است و مسئولیت جرائم احتمالی یا توقیف محموله در صورت تحویل بار به رانندگان و وسایل نقلیه حمل بار فاقد کارت هوشمند برعهده بهره‌برداران معادن است.

این مقام مسئول تاکید کرد: همچنین از ۱۵ اردیبهشت اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان حمل‌ونقل معادن مشروط به گرفتن بارنامه و تاییدیه پیمایش از طرف اداره‌کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۷۰ معدن در سطح استان یادآور شد: کلیه رانندگانی که تاکنون موفق به دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان نشده اند می توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با این اداره کل، نسبت به دریافت کارت هوشمند اقدام کنند.