شناسهٔ خبر: 132309 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره سرمایه گذاری و بازرگانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد :

جمع آوری تابلوهای غیرمجاز در محورهای استان بوشهر

جمع آوری تابلوهای غیرمجاز در محورهای استان بوشهر رئیس اداره سرمایه گذاری و بازرگانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به جمع آوری ۱۹تابلوی غیر مجاز از سطح محورهای استان اعلام کرد: براساس قانون ایمنی راهها، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌ها باید با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(بوشهر) رئیس اداره سرمایه گذاری و بازرگانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به جمع آوری ۱۹تابلوی غیر مجاز از سطح محورهای استان اعلام کرد: براساس قانون ایمنی راهها، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌ها باید با مجوز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت گیرد.

حسین معتقد دلیل اصلی جمع‌آوری تابلوهای نصب شده در جاده ها را نا ایمن کردن جاده ها،پرت کردن حواس رانندگان در حین سفر و غیر فنی بودن نصب آنها در حریم جاده ها دانست و گفت: لازم است متقاضیان قبل از نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی  در حاشیه راه‌ها نسبت به اخذ مجوز مطابق با استانداردهای لازم از اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای اقدام کنند.

معتقد افزود: برچیده شدن تابلوهای غیر مجاز ضمن اینکه بهبود نمای بصری جاده‌های استان را در پی خواهد داشت، در کاهش تصادفات جاده ای نیز تاثیرگذار است.

وی یاد آور شد: این اداره کل با تلاش ادارات تابعه ضمن اخذ حکم قضایی و همکاری نیروهای انتظامی استان به صورت مداوم اقدام به جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی غیر مجاز از حریم جاده های استان می کند.

به گفته معتقد، ۸۲دستگاه تابلوی تبلیغاتی که از طریق مزایده به کانون های تبلیغاتی واجد شرایط واگذار شده در راههای استان در حال بهره برداری است و این اداره کل مجوز ۳۵ دستگاه تابلو اختصاصی براساس مقررات و عقد قرارداد ۳ساله به شرکت های تولیدی صنعتی و معدنی جهت تعیین محل فعالیت آنها داده شده است.