شناسهٔ خبر: 132318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۰ هزار واحد مسکونی در اراضی ۱۴۰ هکتاری استانداری همدان ساخته می‌شود

جلسه تامین مسکن ۱۰ هزار واحد مسکونی در اراضی ۱۴۰ هکتاری استانداری (باغ میوه) همدان ساخته خواهد شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، جلسه بررسی نهضت ملی مسکن با حضور استاندار همدان مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد. 

در حاشیه این جلسه استاندار همدان در جمع خبرنگاران گفت: بیش‌از ۱۰ هزار واحد مسکونی در اراضی ۱۴۰ هکتاری استانداری (باغ میوه) ساخته خواهد شد و بنیاد مسکن قرار است حداکثر ظرف دو سال واحدهای مسکونی را ساخته و تحویل دهد,همچنین بیش از ۲ هزار و پانصد واحد از این ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب اقدام ملی مسکن در سامانه ثبت شده و ۷۵۰۰ واحد باقی مانده هم در فراخوان‌ها به متقاضیانی که وجوه مربوطه را واریز کنند تعلق میگیرد و اولویت نیز با افرادی است که زودتر وجه واریز کرده‌اند.

نهضت ملی مسکن در اراضی جورقان در گرو توافق با مالکین

 استاندار همدان همچنین عنوان داشت : اراضی پیرامونی شهر جورقان در صورت توافق با مالکین این اراضی، برای احداث پروژه های ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن قرار می گیرد.

شرکت عمران شهر پرند مسئول ساخت شهر اکباتانا

در خصوص شهر جدید اکباتانا نیز استاندار همدان خاطرنشان کرد: در پهنه هزار دویست هکتاری اکباتانا مالکینی وجود دارند که به شرکت عمران پرند برای توافق و جهت فروش و توافق اعلام آمادگی کردند تا اراضی یکپارچه آماده شده و طرح نهضت مسکن اجرایی شود وی در خصوص احداث شهر جدید افزود: شرکت عمران شهر پرند، مسئول ساخت شهر اکباتانا است.