شناسهٔ خبر: 132321 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارائه آموزش‌های ایمنی به ۱۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های البرز

آموزش ایمنی در مدارس حاشیه راه های البرز رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: سال گذشته طرح آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی برای ۱۰۰ دانش‌آموز در چهار مدرسه حاشیه راه‌های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، پیمان بختیاری گفت: یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ ترافیک، آموزش دانش‌آموزان مدارس مخصوصا دانش‌آموزانی است که مدارس آنها در حاشیه راه‌های برون‌شهری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در قالب اجرای طرح آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی در مدارس استان اجرا می‌شود، گفت: نتیجه اجرای این طرح آموزش و آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و مخصوصا جاده‌ها، وسائل نقلیه و خطرات ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

بختیاری با بیان اینکه در این طرح به دانش‌آموزان آموزش‌های ایمنی و ترافیکی شامل آموزش نکات ایمنی تردد در راه‌ها به همراه اجرای برنامه نمایشی آموزنده و سرگرم‌کننده با مضامین ایمنی ارائه می‌شود، گفت: در این طرح لوازم التحریر ایمنی و بروشورهای آموزشی نیز بین دانش‌آموزان مدارس مشمول طرح توزیع می‌شود.

این مسئول توضیح داد: سال گذشته این طرح برای ۱۰۰ دانش‌آموز در چهار مدرسه حاشیه راه‌ شهرستان‌های کرج، طالقان و ساوجبلاغ با اعتباری بالغ بر ۱۲۶ میلیون تومان اجرایی شد.