شناسهٔ خبر: 132339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام تعطیلات عید فطر ثبت شد؛

تردد بیش از ۴ میلیون و ۶۷۸ هزار خودرو در راه‌های استان مرکزی

مهرداد جهانی مدیر کل راهداری استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ثبت ۴ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۱۲۷ تردد در جاده‌های استان در ایام تعطیلات عید فطر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به افزایش چشمگیر ترددهای جاده‌ای در ایام تعطیلات عید فطر گفت: بر اساس تحلیل داده‌های ۷۰ دستگاه سامانه هوشمند تردد شمار آنلاین منصوب در محورهای شریانی استان مرکزی، از تاریخ ۳۰ فروردین الی سوم اردیبهشت ماه سال جاری چهار میلیون و ۶۷۸ هزار و ۱۲۷ دستگاه وسیله نقلیه از راه‌های استان عبور کرده اند.

وی افزود: تعداد خودروهای وارد شده به استان برابر با یک میلیون و ۱۱ هزار و ۹۲۸ دستگاه و تعداد خودروهای خارج شده از استان مرکزی برابر با ۹۸۴ هزار و ۶۱۲ وسیله نقلیه بوده که در مقایسه با آمارهای کشوری، همواره استان مرکزی بعد از استان‌های تهران و البرز پرترددترین استان کشور از لحاظ خودروهای وارد و خارج شده بوده است.

به گفته جهانی، ۶۹۱ هزار و ۷۷۶ مورد از ترددهای ثبت شده مربوط به خودروهای سنگین بوده که شامل حدوداً ۱۵ درصد از مجموع ترافیک عبوری از جاده‌های استان مرکزی است.

وی تعداد اتوبوس های عبوری از جاده‌های استان مرکزی را نیز ۱۷ هزار و ۷۸۷ ناوگان عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ادامه گفت: آزادراه ساوه - تهران، بزرگراه اراک - بروجرد و بزرگراه اراک - سلفچگان پرترددترین محورهای مواصلاتی استان در ایام تعطیلات عید سعید فطر بودند.