شناسهٔ خبر: 132357 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم فعالیت سامانه بارشی در مرکز و غرب کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی در مرکز و غرب کشور و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نوار شرقی خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور همینطور مرکز، دامنه های جنوبی البرز و استان های یزد و فارس خواهد بود که بارش‌های رگباری همراه با وزش باد شدید موقتی را به دنبال دارد و در مناطق مستعد تگرگ نیز رخ می‌دهد.

رفیعی افزود: در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز و استان‌های قزوین، البرز و زنجان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

در سواحل دریای خزر نیز بارش آغاز می‌شود و در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: در جنوب ایلام و نیمه غربی خوزستان وزش باد و نفوذ گرد و خاک از مرزهای غربی کشور مورد انتظار است. 

به گفته رفیعی فردا بارش ها در نوار غربی تضعیف می‌شود اما ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های تهران، البرز، سمنان، یزد، کزمان و اصفهان خواهد بود.

وی ادامه داد: شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی نیز بارش ها ادامه پیدا می‌کند و تا روز شنبه به تناوب بارش‌ها ادامه دارد.

رفیعی افزود: آب‌های خلیج فارس برای چهارشنبه و پنج‌شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود. 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: همچنین تهران امروز در ساعات بعدازظهر رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهد داشت و بیشینه دمای امروز تهران۲۷ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود و کمینه دما به ۲۲ درجه بالای صفر رسید.