شناسهٔ خبر: 132372 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ خبر داد؛

افزایش ۶۸ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان

قطار باری مدیرکل راه آهن شمال۲ ضمن تشریح آمار و عملکرد فروردین ماه حوزه صادرات، واردات و ترانزیت بار در پایانه مرزی آستارا، از افزایش ۶۸ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال۲ گفت: تا ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری مجموعاً ۵۰ هزار و ۹۰۹ تن کالا در پایانه ریلی آستارا با کشور همجوار آذربایجان مبادله شده که نسبت به ۳۰ هزار و ۳۴۵ تن در مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۶۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ولدی میزان واردات ریلی کالا را در یک ماهه امسال ۱۵ هزار و ۳۱۷ تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به عدد ۹ هزار و ۹۷۰ تن در مدت مشابه سال گذشته، قریب به ۵۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن شمال۲ وی خاطر نشان کرد: در فروردین ماه سال جاری حدود ۱۶ هزار تن کالا از پایانه ریلی آستارا صادر و بیش از ۱۹ هزار تن کالا نیز ترانزیت شده است.

مدیرکل راه آهن شمال۲ ادامه داد: مرکبات، سیمان، مواد شیمیایی، کاشی و مواد غذایی عمده کالاهای صادراتی هستند که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان حمل شده‌اند و چوب، الوار، کاغذ، عدس و ... نیز مهمترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی محسوب می‌شوند.