شناسهٔ خبر: 132380 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گام اول ارتقاء رویه آسفالتی راه‌های دو شهرستان آشتیان و فراهان در سال ۱۴۰۲ برداشته شد

مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع عملیات ارتقاء رویه آسفالتی راه‌های دو شهرستان آشتیان و فراهان با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از شروع عملیات اجرایی اولین پروژه ارتقاء رویه آسفالتی راه‌های شهرستان‌های فراهان و آشتیان با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وی افزود: این طرح شامل لکه گیری هندسی، اجرای ماسه آسفالت و روکش آسفالت در چهار محور «آشتیان - راهجرد»، «کردیجان»، «ورسان» و «فرمهین - خنجین» خواهد بود که سرآغاز بهسازی و ارتقاء رویه آسفالتی راه‌های دو شهرستان آشتیان و فراهان در سال جاری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: این طرح در حال حاضر از دو کارگاه اجرایی بصورت همزمان در محورهای «کردیجان» در شهرستان آشتیان و «فرمهین - خنجین» در شهرستان فراهان شروع شده است.

وی تصریح کرد: لکه گیری و روکش آسفالت دو محور «آشتیان - راهجرد» و «کردیجان» بطول ۱۵ کیلومتر و دو محور «ورسان» و «فرمهین - خنجین» در مجموع به طول چهار کیلومتر انجام خواهد شد.

تسریع در تکمیل دو تقاطع غیرهمسطح کردیجان و راهجرد در شهرستان آشتیان

جهانی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرایی برای ارتقاء ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی شهرستان آشتیان یادآور شد: دو کارگاه عمرانی تکمیل عملیات اجرایی تقاطع های غیرهمسطح کردیجان و راهجرد در شهرستان آشتیان از مهم‌ترین پروژه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در سطح استان است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم هرچه سریعتر شاهد تکمیل شدن این دو طرح باشیم.

به گفته وی عملیات اجرایی ابنیه فنی تقاطع غیرهمسطح راهجرد، با احداث یک پل با دهانه ۱۰ متری دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و برای تکمیل عملیات اجرایی ابنیه فنی این طرح، تعداد ۱۰ پل‌ آبروی موجود در محدوده پل نیز در حال احداث و تعریض است.

جهانی اعتبار مورد نیاز برای اجرای زیرسازی و آسفالت رمپ و لوپ های این تقاطع غیرهمسطح را حدود ۳۰۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: فاز اول اجرای این مرحله در حال برگزاری مناقصه بوده و بمحض مشخص شدن پیمانکار ذیصلاح، عملیات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ادامه از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح کردیجان در محور آشتیان - راهجرد نیز خبر داد و افزود: برای تکمیل این طرح فقط نیاز به اجرای لایه اساس و آسفالت رمپ و لوپ ها است که قرارداد آن با پیمانکار مربوطه منعقد شده و عملیات تکمیلی آن در بهار امسال انجام خواهد شد.