شناسهٔ خبر: 132426 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشکلات تامین اراضی برای ساخت مسکن در گیلان برطرف شده است

گیلان- جلسه شورای مسکن از زمان استقرار دولت مردمی و انقلابی آیت الله دکتر رئیسی و با تلاش های صورت گرفته در گیلان، بخشی اعظمی از مشکلات تامین اراضی برای ساخت مسکن در این استان برطرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( گیلان) ، اسدالله عباسی استاندار گیلان در جلسه شورای مسکن گیلان که در راستای ابلاغ قانون جهش تولید مسکن و تحقق قانون فوق و بررسی راهکارهای اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برگزار شد، گفت: استان گیلان در حوزه نهضت ملی مسکن در بسیاری از حوزه‌ها دارای جایگاه خوبی است، و این روند باید با زمان بندی و محاسبه دقیق و در عین حال شتاب مضاعف با توجه به شرایط جوی استان ، تداوم یابد.
وی افزود: با توجه به تلاش های صورت گرفته در حال حاضر بخشی اعظمی از مشکلات تامین اراضی برای ساخت مسکن در این استان برطرف شده است.
استاندار گیلان با بیان اینکه در روستاها برای ساخت مسکن مشکل اراضی وجود ندارد، افزود: اکثر روستائیان زمین برای ساخت مسکن در اختیار دارند و در صورت دریافت تسهیلات قادر به ساخت مسکن هستند که باید زمینه برای ساخت توسط خود آنها تسهیل شود.
وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با بنیاد مستضعفان کشور در خصوص شناسایی اراضی لازم برای ساخت مسکن در مناطقی که کمبود زمین وجود داشته ، اظهارکرد: باید ابتدا مشخص شود که آیا زیر ساخت در مناطقی که دارای متقاضی زیاد است وجود دارد یا خیر و سپس به ساخت مسکن در آن منطقه اقدام شود، زیرا بنیاد مستضعفان این آمادگی را دارد تا به میزان کافی زمین را برای ساخت مسکن در اختیار گیلان قرار دهد.
استاندار گیلان با تاکید بر بررسی عملکرد و چگونگی انجام تعهدات دستگاه های اجرایی و نهادهای مستقر استان در ساخت مسکن گفت: دستگاه هایی که در حوزه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در کشور و استان گیلان اقدامات خوبی انجام داده اند، هم تراز در حوزه مسکن نیز باید اقدامات شان ملموس تر باشد.
وی تاکید کرد: برای رفع مشکلات در سطح استان جلسات اختصاصی مربوط به هر بخش مسکن برگزار شود تا رضایتمندی مردم را در پی داشته باشد.
عباسی شش ماه اول سال را بهترین فرصت برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی از جمله مسکن در گیلان دانست و بیان کرد: اجرای درست ساخت مسکن در طرح نهضت ملی به تمامی استان‌ها توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ شده است، از این رو باید درنیمه اول سال روند تکمیل پروژه‌ها به ویژه مسکن به علت بارندگیهای مداوم سرعت داده شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه باید از فرصت خدمت به مردم در ساخت مسکن به نحو مطلوبی بهره مند شد، خاطرنشان کرد: با توجه به تعهد ساخت چهار میلیون مسکن دولت سیزدهم در کشور، تمامی مدیران متولی استان گیلان باید به تعهدات خود به درستی عمل کرده و به حوزه مسکن همانند دیگر بخش ها نگاه جهادی داشته باشند.
نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: برای پیمانکاران در اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید زمان بندی لازم مشخص و بر اساس همان زمان بندی پیشرفت حاصل شود.
در این جلسه مدیر کل راه وشهرسازی گیلان وجمعی از مدیران دستگاه های اجرایی دست اندر کار در حوزه نهضت ملی، گزارش اقدامات اجرایی خود در حوزه مسکن را ارائه کردند.