شناسهٔ خبر: 132435 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تشکیل کارگروه ویژه برای کاهش طبقات پروژه‌های مسکن ملی در کرمانشاه

کاهش طبقات پروژه‌های مسکن ملی در کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به هزینه بالای ساخت واحدهای چند طبقه در پروژه‌های مسکن ملی، گفت: در استان کرمانشاه کارگروهی مهندسی برای بازنگری فنی کاهش طبقات پروژه‌های مسکن ملی بدون اینکه به کیفیت آنها آسیبی وارد شود، تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(کرمانشاه) مهرداد آهکی هدف از تشکیل کارگروه ویژه برای کاهش طبقات پروژه‌های مسکن ملی را اقدام برای کاهش قیمت تمام شده پروژه‌ها بدون تاثیر منفی بر کیفیت ساخت و ساز آنها دانست. 

وی توضیح داد: این کارگروه برای بررسی دقیق تاثیر کاهش طبقات بر قیمت ها تشکیل شده به فرض اگر فضاهای پرت ساختمان های چند طبقه (۶ طبقه) مانند راهرو ها، پارکینگ (که خود یک طبقه از واحدها در برمی گیرد)، اتاق آسانسور، و خود آسانسور، حذف شود؛ چقدر بر هزینه های پروژه ها کم می شود.

آهکی اضافه کرد: و یا اگر پروژه های مسکن ملی در واحدهای ۲ و سه طبقه ساخته شود؛ مطمئنا بسیاری از قیمت ها خود به خود حذف می شود اما چه مقدار مساحت زمین و محیط سازی بیشتر لازم است؟ باید محاسبه دقیق شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه کاهش هزینه ها برای متقاضیان را از دیگر اهداف مهم تشکیل این کارگروه عنوان کرد و گفت: اگر تایید شود با کاهش طبقات؛ هزینه های ساخت پروژه های مسکن ملی در نهایت کاهش می یابد، مطمئنا سهم آورده متقاضیان نیز کاهش می یابد در مقابل کیفیت ساخت و سازها ارتقا داده می شود و متقاضیان به جای واحد ۷۵ و ۸۵ متری صاحب واحدهای با متراژ بیشتر می شوند زیرا راهرو ها، اتاق آسانسور و دیگر فضاهای پرت ساختمان های چند طبقه دیگر نخواهد بود.

آهکی در ادامه با بیان اینکه تامین زمین پیش نیاز اجرای همه پروزه های مسکن ملی است بیان داشت: زمین برای تمام پروژه های مسکن ملی در سطح استان کرمانشاه تامین شده است.